فیلم توضیحات رئیس پلیس راه کرمانشاه در خصوص علت تصادف مینی بوس دانش آموزان
حجم ویدیو: 9.88M | مدت زمان ویدیو: 00:01:21

مینی‌بوس حامل دانش آموزان قبل از برخورد به کمپرسی ٢١ متر خط ترمز داشته است لذا با توجه به شواهد موجود در این تصادف، ۵۰ درصد راننده کمپرسی و ۵۰ درصد راننده مینی بوس مقصر  حادثه شناخته شدند، البته باید به این نکته اشاره کنیم که هنگام بررسی صحنه تصادف متوجه وجود یک پیک نیک برای گرم شدن فضای مینی‌بوس در داخل این وسیله نقلیه شدیم.

در ادامه این نشست استاندار کرمانشاه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه را مخاطب قرار داد که نحوه نظارت بر سرویس‌های مدارس و  وسیله نقلیه مورد حادثه چگونه صورت گرفته است؟

دکتر یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش کرمانشاه در پاسخ به این سوال گفت: کلیه وسایل نقلیه که در این مسیر تردد می کنند متاسفانه سال ساخت شان مربوط به سال ۵۶ ۵۵ و ۶۰ می باشد و وسیله نقلیه که به روز باشد در این مسیر برای جابه‌جایی دانش‌آموزان وجود ندارد؛ البته مینی‌بوس مورد حادثه از سوی والدین دانش‌آموزان تهیه شده است درحالی که می بایست برای تعیین سرویس مدارس نامه به بخشدار نوشته می شد و توسط آموزش و پرورش سرویس آنها تهیه می‌شد که عملا این کار صورت نگرفته است.

در ادامه این نشست دهیار هلشی به نیاز این منطقه به ساخت مدرسه متوسطه اشاره کرد و گفت دانش آموزان این روستاها نیازمند مدرسه هستند که از استاندار تقاضا داریم به این مهم رسیدگی کنند.

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: درخواست والدین دانش‌ آموزان حادثه‌دیده ساخت یک مدرسه در این منطقه است که با توجه به کارشناسی های انجام شده به آموزش و پرورش یک هفته فرصت داده می‌شود بررسی هایی را انجام دهد و در صورت نیاز تامین اعتبار کنیم و یک  مدرسه در آنجا ساخته شود.

وی افزود: بسیاری از والدین نسبت به تقاضای سرویس دانش آموزان اطلاع کافی ندارند؛ و آنچه افکار عمومی از این حادثه برداشت می‌کند این است که در این مناطق مدرسه وجود نداشته است در حالی که نمی توان برای یک یا دو دانش آموز یک مدرسه ساخته شود و زمانی که وسیله نقلیه استاندارد برای جابجایی دانش آموزان وجود ندارد والدین مجبور به گرفتن وسیله نقلیه می شوند که فاقد استاندارد لازم است.

دکتر کمره ای معاون وزیر آموزش و پرورش کشور نیز ضمن همدلی و همدردی با مردم کرمانشاه و تسلیت به خانواده‌های دانش‌آموزان گفت: امیدواریم این حوادث دیگر در هیچ استانی تکرار نشود زیرا متاسفانه چنین حوادثی بسیار متاثر کننده است و آموزش و پرورش را به شوک می برد، فارغ از علت موضوع حادثه در مواجهه با چنین پدیده هایی باید درس بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما بیش از ۴۰ درصد مدارس کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند برای اینکه عدالت محورانه به بحث آموزش و پرورش نگاه کرده باشیم حتی یک دانش آموز را زیر پرچم حمایتی خود قرار داده ایم؛ ولی متاسفانه این یک واقعیت است که با اتمام دوره ابتدایی در روستاها بیشتر دانش آموزان ترک تحصیل می کنند و در دوران متوسطه اول و دوم با تعداد  کمتری از دانش‌آموزان مواجه هستیم.

کمره ای در پایان گفت: در نگاه اول به این حادثه نمی توان گفت که عدم وجود مدرسه باعث چنین حادثه ای شده است ولی در جمع بندی اگر نیاز به ساخت مدرسه نیز احساس می شود مسئولین استانی موظف به ساخت مدرسه هستند.

 

کدخبر: 749280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟