فیلم سیل در سرپل ذهاب / بارش باران شدید بود
حجم ویدیو: 2.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

سیل در نواحی مسطح یا پَست رخ می‌دهد. وقوع سیل بیشتر در فصل های پاییز و زمستان اتفاق می افتد. در این روزها بیشتر شاهد خبر هایی با مضنون سیل در استان های مختلف کشور هستیم. سیل در انواع رودها و جویبارها، از کوچکترین جویبارهای مقطعی در مناطق مرطوب گرفته تا کانال‌های فصلی در مناطق خشک و بزرگترین رودهای جهان رخ می‌دهد. برای آگاهی و اطلاع بیشتر خبرهای  سیل به پیام‌های رادیو و تلویزیون گوش دهید.

به گزارش رکنا، بارش شدید باران باعث سیلاب شد. 

جاری شدن سیلاب در منطقه دشت ذهاب سرپل‌ذهاب، صبح امروز رخ داد.

سیل ممکن است در پی سرریز آب از رود، دریاچه یا اقیانوس و در نتیجه خروج آب از گستره‌ی آبی عادی خود،و یا در اثر جمع شدن آب باران روی زمین‌های اشباع شده رخ دهد. با وجود اینکه اندازه‌ی یک دریاچه یا یک گستره‌ی آبی ممکن است در نتیجه‌ی تغییرات فصلی بارش و ذوب شدن برف افزایش یابد، این تغییرات اغلب اندک بوده و به ندرت سبب آبگرفتگی می‌گردد.

سیل در رودخانه‌ها با افزایش نرخ جریان به میزانی بیش از ظرفیت کانال رودخانه، به ویژه در رودپیچ‌های آبراه رخ دهد. سیل‌ها اغلب سبب وارد آمدن آسیب به خانه‌ها و فعالیت‌های تجاری واقع شده در حریم طبیعی رودخانه‌ها می‌شوند. با وجود اینکه آسیب ناشی از سیل‌های رودخانه‌ای با فاصله گرفتن از رودخانه کاهش می‌یابد، مردم اغلب به دلیل وجود زمین‌های هموار و حاصلخیز و سهولت رفت و آمد از طریق رودخانه، به طور سنتی در کنار رودها ساکن می‌شوند.

 

 

کدخبر: 743095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟