لحظه به لحظه با عملیات نجات 70 زن و مرد تهرانی در خیابان شریعتی +عکس ها

به گزارش رکنا، سید جلال ملکی شامگاه یکشنبه گفت: ساعت ۲۱ و ۱۰ امشب حادثه گازگرفتگی در خیابان شریعتی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ مأموران ایستگاه شماره ۷۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در طبقه منهای یک ساختمان ۱۰ طبقه سالن نمایشی وجود داشت، افزود: از طریق موتورخانه که در مجاورت این سالن قرار دارد، نشت گاز مونوکسید کربن روی داد و بیش از ۷۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند.

ملکی ادامه داد: تعدادی از این افراد دچار گاز گرفتگی شده بودند که آتش نشانان نسبت به انتقال این افراد به بیرون سالن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: با احتیاط و آرامش کامل پس از توقف اجرای نمایش همه افراد بدون مشکل به بیرون سالن منتقل و برخی افراد بدلیل ضعف و بی حالی ناشی از گاز منواکسید کربن تحویل عوامل اورژانس شدند.

ملکی علت این حادثه را نقص فنی در سیستم آبگرمکن موتورخانه اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ سال اماکن تجمعی از جمله سالن های نمایش، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بوده و برای راه اندازی سیستم موتورخانه این اماکن باید از افراد با تجربه استفاده شود.

وی تاکید کرد: همچنین احداث اماکن تجمعی همچون سالن نمایش در طبقه زیرزمین ساختمان جانمایی مناسبی نیست و این اماکن باید به سیستم تهویه و راه پله های استاندار و مناسب مجهز شوند.

photo_2021-11-21_22-42-53

photo_2021-11-21_23-31-10

photo_2021-11-21_23-31-13

 

 

 

کدخبر: 742874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟