شیرازی ها برای این کودک 14 ماهه گریستند !

عضو تیم پیوند عضو بیمارستان فوق تخصصی ابو علی سینای شیراز گفت: با اهدای عضو یک کودک ۱۴ ماهه مرگ مغزی در بندرعباس، سه کودک درشیراز جان دوباره گرفتند.

به گزارش رکنا، به گفته دکتر کاظمی، تیم اعزامی از شیراز به بندر عباس در روز چهارشنبه، ۳ عضو این کودک در کمتر از ۵ ساعت برداشته و با بالگرد به بیمارستان فوق تخصصی ابوعلی سینا انتقال یافت.

وی افزود: این سه عضو شامل دو کلیه و یک کبد بود که در همان روز به سه کودک ۳ ساله از همدان، ۱۴ ساله از اهواز و ۹ ساله از هرمزگان با موفقیت پیوند شد.

دکتر کاظمی گفت: مرکز پیوند کودکان و اطفال بیمارستان پیوند شیراز از مراکز پیشرو پیوند کودکان در کشور است که تاکنون کودکان زبادی از داخل و خارج از کشور در این مرکز پیوند عضو شده اند.

وی با بیان اینکه سه کودک پیوند شده، وضعیت خوبی به سر می‌برند افزود: پیوند عضو به کودکان از مرگ مغزی های کودک و یا بستگان درجه یک امکان پذیر است و در بعضی موارد اورژانسی بخشی از کبد قابل پیوند به کودک نیازمندعضو و بخشی هم برای پیوند بیماران بزرگ سال استفاده می‌شود.

به گفته غلامی مدیرهماهنگی و فراهم آوری عضو بیمارستان پیوند، بخش پیوند کودک در شیراز با سابقه ۲۵ ساله، در کشور پیشرو بوده و تاکنون بیش از۱۴۰۰ پیوند کبد و ۴۴۰ پیوند کلیه کودک در این مرکز انجام شده است.

به گفته وی در حال حاضر۱۱۴ کودک در لیست انتظار پیوند در این مرکز قرار دارند.

اهدای عضو

اهدای عضو

اهدای عضو

اهدای عضو

اهدای عضو

اهدای عضو

کدخبر: 739521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟