واژگونی اتوبوس در شاهین‌دژ / یک کشته و 4 زخمی + عکس

سرگرد رضا پاکرو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این حادثه صبح امروز در حالی در محدوده گردنه مایین بلاغ در کیلومتر ۳۵ محور تکاب - شاهین دژ رخ داد که راننده اتوبوس بدون رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه در پیچ های جاده برفی کنترل وسیله نقلیه را از دست داد و موجب واژگونی اتوبوس شد.

به گزارش رکنا، وی بیان کرد: در این حادثه یک نفر از سرنشینان که راننده کمکی اتوبوس بوده در دم جان باخت و چهار نفر دیگر از مسافران زخمی شدند که با چند دستگاه آمبولانس به بیمارستان شاهین دژ و مراکز درمانی منتقل و تعدادی دیگر از مسافران نیز سرپایی درمان شدند.

فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب ادامه داد: عدم توانایی راننده در کنترل اتوبوس ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه باتوجه به لغزنده بودن جاده علت اصلی واژگونی و وقوع حادثه برای این وسیله نقلیه تشخیص داده شد.

سرگرد پاکرو با بیان اینکه از بامداد امروز بارش برف و کولاک موجب لغزنده شدن جاده در محور تکاب - شاهین دژ شده است اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه هنگام برفی بودن محور ها به طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کنند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

شهرهای شاهین دژ و تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و راه ارتباطی آنها سخت گذر و دارای گردنه های برفگیر از جمله "مایین بلاغ" است.

کدخبر: 739467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟