فیلم تولد دوباره آتش نشان فداکار زیر آتش ! / بامداد شوم در چهارراه استانبول !
حجم ویدیو: 66.48M | مدت زمان ویدیو: 00:09:08

آتش نشان فداکار جانش را به  خطر انداخت تا دیگر همکارانش زنده بمانند. آتش نشان فداکار پس از سقوط از ارتفاع به شدت مصدوم شد. آتش نشان فداکار این روزها در بیمارستان تحت درمان است. آتش نشان فداکار زنده ماندنش را معجزه خدا می داند. ماجرای بستری نکردن آتش نشان فداکار در بیمارستان هم ماجرای عجیبی است که تا به حال هیچ مسئولی درباره آن صحبت نکرده است.

به گزارش رکنا، عقربه ها ساعت ۰۱:۲۴ بامداد سوم آبان ماه امسال را نشان می داد که آتش نشانان پایتخت درجریان  یک مورد آتش سوزی گسترده در یک ساختمان تجاری در خیابان جمهوری بعد از چهارراه استانبول قرار گرفتند. شدت آتش سوزی به حدی بود که ۵ ایستگاه به همراه تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام‌ شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه تجاری دارای سقف شیروانی بود. در طبقه سوم این ساختمان ۵ باب مغازه بود که به صورت کامل شعله‌ور بود و به سقف شیروانی نیز سرایت کرده و آن را شعله‌ور کرده بود.

به گفته وی، زمانی که نیروها به محل حادثه رسیدند طبقه سوم و سقف کامل شعله‌ور بود. آتش‌نشانان عملیات را به سرعت آغاز کرده و موفق شدند بعد از رعایت همه مواردایمنیی وارد ساختمان شوند. بخشی از سقف‌ها تخریب شده بود و متاسفانه یکی از نیروهای آتش‌نشانی به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شد و با حضور  عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

روایت قهرمانی که مرد و دوباره زنده شد

حالا چند روزی است از حادثه آن روز می گذرد، حسن سلطان شریفی که بیش از یک دهه از آغاز به کارش در سازمان آتش نشانی پایتخت می گذرد و درجریان اطفاء حریق این ساختمان تجاری تا یک قدمی مرگ پیش رفت ماجرای مصدومیتش را اینطور بازگو می کند.

شعله های آتش همه جا را فراگرفته بود. به تشخیص مسئولین من به همراه چند نفردیگر از همکارانم به نقطه ای رفتیم تا از سطح بالاتر بتوانیم حریق را اطفاء کنیم. خوشبختانه توانستیم آتش را اطفاء کنیم. با دستور یکی از مسئولان چند دقیقه ای در محل ماندم و مابقی رفتند. آنجا ایستادم تا اگر دوباره حریقی اتفاق افتادم بلافاصله خبر بدهم.

وی ادامه می دهد: 5 دقیقه صبر کردم و بعد از بررسی موارد امنیتی و ایمنی برگشتم. در زمان برگشت همکارانم را دیدم که در نقطه دیگر درگیر با آتش هستند. معطل نکردم و خودم را به آنها رساندم تا کمکشان کنم.

مرد آتش نشان که این روزها در بیمارستان پارس تحت مداوا قرار دارد در ادامه ماجرا را اینطور بازگو می کند:

شیروانی های قدیمی سازه زیرش چوبه، در زمان حرارت و آتش سوزی بلافاصله تبدیل به زغال می شه و ریزش می کند.عملیات که تمام شد تصمیم گرفتیم برگردیم. ما در طبقه چهارم بودیم. وقتی همکارانم رفتند به عقب نگاهی انداختم تا اگر وسیله ای جا مانده آن را بردارم . در همان لحظه سه نفر از همکارانم از ایستگاه دیگر را دیدم که درمسیر روبه روی ما بودند. به سمتشان رفتم تا کمکشان کنم. بعد از کمک کردن به آنها بود که وقتی قصد داشتم خودم را به جایی امنی برسانم زیرپایم خالی شد و سقوط کردم.

انتقال به بیمارستان

پس ازسقوط آتش نشان جوان، بلافلاصله همکارانش به کمکش آمدند. او را از زیرآوار بیرون آورند و به بیمارستان انتقال دادند.

هرچند شنیده ها حاکی از آن است که بیمارستان پارس تا قبل از اینکه هماهنگی های مالی جوان آتش نشان انجام شود از پذیرش او سرباز زدند و تا کنون هیچ کدام از مسئولین بیمارستان و سازمان نظام پزشکی درباره این موضوع واکنشی نشان ندادند اما این روزها وضعیت حسن سلطان شریفی روبه بهبود است.

او می گوید: از کادر درمان بیمارستان بسیار سپاگزارم ، من دو بار در زندگی متولد شدم یک بار در سال 1364 و یک بار هم سوم آبان 1400.

درد و دل یک آتش نشان

او از ناحیه لگن،کتف چپ، ترقوه، ریه وپا دچار شکستگی و آسیب جدی شده است و همچنان تحت درمان قرار دارد. او با بیان اینکه همه هزینه های بیمارستانم را سازمان پرداخت می کند ادامه داد: خوشحالم از اینکه زنده ماندم و فرصت دارم یک بارد دیگر دختر زهرا که 12 ساله دارد و نرگس 6 ساله ام را ببینم اما آتش نشان ها بیمه شهرداری هستند و چون بیمه تامین اجتماعی نیستیم جزء مشاغل سخت و زیان آور حساب نمی شود.امیدوارم این موضوع انعکاس پیدا کند شاید حق و حقوق آتش نشانان زحمت کش که همیشه جانشان درخطر است پایمان نشود.

 

 

کدخبر: 736784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟