پشت پرده درس خواندن دانش آموزان سیرجانی و مار + عکس

به گزارش رکنا، ابتدای آبان ماه جاری فیلمی از یک مدرسه عشایری در شهرستان سیرجان منتشر شد که یک مار نیز در این مدرسه زندگی می کرد و این شرایط در حالی است که سالانه بیشترین حقوق دولتی معادن این منطقه به خزانه واریز می شود و معادن سیرجان درآمدهای هنگفتی کسب می کنند.

 در فیلم منتشرشده از سقف مخروبه ای که نام آن را مدرسه گذاشته اند، یک مار آویزان شده و این درحالی است که دانش آموزان در همان زمان زیر همان سقف درحال درس خواندن می باشند. این مدرسه در روستای چاه بگسی در شهرستان سیرجان واقع شده است.

"بهرام طلابیگی" رییس آموزش و پرورش عشایری شهرستان سیرجان در این رابطه می گوید: یک دستگاه کانکس مناسب که برق کشی شده، به دانش آموزان روستای چاه بگسی اختصاص داده شد و یکی از اهالی روستا نیز یکی از اتاق های خود را در اختیار معلم این مدرسه قرار داده است.

وی از رایزنی با شرکت های بزرگ معدنی استان که در سیرجان مستقر هستند، برای احداث مدرسه در این روستا خبر داد و عنوان کرد: در این مدرسه هفت دانش آموز در مقطع ابتدایی و دو نفر نیز در پیش دبستانی در حال تحصیل هستند و اکنون هر ۹ نفر آنها در این یک دستگاه کانکس مشغول به تحصیل می باشند.

رییس آموزش و پرورش عشایری سیرجان در پاسخ به این سوال که این کانکس اهدایی خیرین است یا دولت؟ گفت: این کانکس را آموزش و پرورش تهیه کرده است.

وی تصریح کرد: مدارس در منطقه سیرجان در حال بهسازی هستند و معلمین از محل اسکان شان رضایت کافی را ندارند زیرا امکانات خانه های معلم در روستاها در حد امکانات شهری نیست.

طلابیگی از همراهی شرکت گل گهر در این چند روز تشکر کرد و در ادامه افزود: شرکت های بزرگ معدنی در این چند روز نشان دادند که دغدغه آموزش عشایر را دارند.

 شب گذشته از سوی روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان اعلام شد که به دستور مدیرعامل این شرکت و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی ، گل گهر در روستای چاه‌ بگسی یک باب مدرسه احداث می کند.

این اقدام با هدف توسعه عدالت آموزشی و برخورداری مردم روستاهای اطراف منطقه گل‌گهر از نعمت مدرسه صورت می‌گیرد.

کدخبر: 736078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟