مرگ دلخراش نوجوان 16 ساله در بوشهر

 عبدالحسین طاهری، رئیس شعبه جمعیت هلال احمر کنگان بیان کرد: ساعت ۱۵:۴۰ جمعه ۳۰مهر با اعلام حادثه غرق شدگی نوجوان ۱۶ ساله افغان در ساحل این شهر، بلافاصله گروه امداد و نجات دریایی شامل امدادگران و نجاتگران به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش رکنا، او افزود: امدادگران با یک فروند قایق فنتیل نجات ۷ در شرایطی که دریا بسیار مواج بود خود را به محل حادثه رساندند و پس از جستجوی یک  ساعته با کمک تیم عملیاتی دریابانی کنگان، اثری از فرد غرق شده پیدا نشد و با استفاده از ۲ دستگاه جت اسکی از بخش خصوصی و حضور داوطلب غواص هلال احمر عملیات جستجوی دریایی و ساحلی تا ساعت ۱۹ ادامه پیدا کرد.

 رئیس شعبه جمعیت هلال احمر کنگان ادامه داد: با توجه به تاریکی هوا و مواج بودن دریا عملیات جستجوی غریق ساحل تا بامداد شنبه ادامه یافت و باز هم اثری از جسد غریق پیدا نشد.

طاهری عنوان کرد: از ساعات اولیه صبح شنبه اول آبان، گروه عملیاتی هلال احمر، دریابانی، باشگاه‌های غواصی بخش خصوصی از شهرهای کنگان و سیراف و نیرو‌های مردمی جستجو را از سرگرفتند که در نهایت جسد این نوجوان ساعت ۲۱ در ساحل جنوب خیابان غدیر کنگان پیدا و به بیمارستان امام خمینی این شهر منتقل شد.

او از همکاری امدادگران، نجاتگران، گره‌های امدادی و عملیاتی دریابانی، نیروی انتظامی اورژانس، شهرداری، باشگاه‌های تفریحی و غواصی کنگان و سیراف، نیرو‌های مردمی و صیادانی که در عملیات جستجوی دریایی و ساحلی مشارکت کردند، تشکر کرد.

رئیس شعبه هلال احمر کنگان گفت: مردم به هشدار‌های هواشناسی در شرایط مواج و طوفانی توجه کنند و از شنا کردن در اماکن پرخطر ساحل بپرهیزند تا شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

کدخبر: 732677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟