مرگ 7 گرگانی در تصادف با خودروی آبیاری فضای سبز + جزئیات

عباس مهاجربسطامی امروز با بیان اینکه انجام کار شهرداری‎ها به روش سنتی همواره جزو دغدغه‎های اصلی پلیس محسوب می‎شود، اظهار کرد: انجام برخی کارها در شهرداری‎ها همچون آبیاری فضای سبز به روش سنتی باید کنار گذاشته شود،در سنوات گذشته تجربیات تلخی در شهر گرگان و سایر شهرستان‎ها رقم خورد.

به گزارش رکنا، وی تصریح کرد: فقط در یک سال 7 نفر از شهروندان گرگانی جان خود را بر اثر تصادف با خودروهای آبیاری فضای سبز از دست دادند البته آبیاری فضای سبز ضرورت دارد اما ساز و کارها باید به سمت مکانیزه شدن پیش رود.

* انجام آبیاری مکانیزه در ۱۵ نقطه گرگان

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: در راستای کاهش تلفات، ساعت آبیاری فضای سبز محدود و باید تا ۱۲ شب به اتمام برسد، بیش از ۱۵ نقطه گرگان آبیاری به روش مکانیزه انجام می‎شود در برخی شهرها نیز آبیاری مکانیزه انجام می‎شود اما ما معتقد هستیم باید در تمام شهرها و نقاط گرگان این اتفاق رقم بخورد.

بسطامی خاطرنشان کرد: ماشین‎هایی که آبیاری انجام می‎دهند در لاین سرعت با حرکت کند قرار دارند و معمولأ بقیه خودروها در این لاین با سرعت حرکت می‎کنند که این امر موجب بروز حوادث می‎شود.

وی ادامه داد: در شورای ترافیک مشکل خودروهای آبیاری مطرح شده است و مصوب شد شهرداری‎ها با تمام امکاناتی که دارند به سمت مکانیزه شدن پیش روند و اگر نمی‎توانند سیستم مکانیزه را اجرا کنند وسط بلوارها شیرهای آب تعبیه و با شیلنگ آبیاری را انجام دهند.

*معابر گرگان ظرفیت تردد تعداد بالای خودرو را ندارد/ معضل ترافیک به معابر فرعی هم کشیده شد

رئیس پلیس راهور گلستان در ادامه به وضعیت ترافیک در معابر فرعی گرگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه باید واقعیتی را بپذیریم که معابر ما دیگر گنجایش و ظرفیت این همه تردد و خودرو را ندارد، به نوعی شهرهای ما تبدیل به یک پارکینگ بزرگ شده است.

بسطامی بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ خودروهای استان ۱۳۰ هزار دستگاه بود بعد از ۱۰ سال این تعداد خودرو به ۴۵۰ هزار دستگاه رسیده است بنابراین یک همت شهری برای کاهش معضل ترافیک در استان نیاز داریم، مردم نیز باید برخی مسائل را رعایت کنند در معابر بسیار شلوغ در صورت ممکن با خودروی شخصی تردد نداشته باشند و مسوولان استانی و شهرستانی هم باید نسبت به رینگ‌بندی هسته مرکزی شهر اقدام و اعلام کنند در چه خیابان‎هایی کامیون یا خودروی شخصی می‎تواند تردد داشته باشد.

 وی ادامه داد: اینکه هر خودرو در هر ساعتی که می‎خواهد به سمت میدان‎های پرتردد شهر برود خیابان‎های ما پاسخگو نخواهند بود، همه باید دست به دست هم دهند و با یک نگاه کلی موضوعات شهری را نگاه کرد تا مشکل ترافیک رفع شود در غیر این صورت قطعأ در چند سال آینده دچار مشکل خواهیم شد.

کدخبر: 728954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟