39امین آتش سوزی عمدی میانکاله در سال 1400 / 13 هکتار از عرصه های طبیعی سوخت

میانکاله آتش گرفت. این سی و نهمین آتش سوزی میانکاله در سال جاری است. پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از ارزشمندترین مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران به عنوان ذخیره گاه زیست کره در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. شبه جزیره میانکاله در استان های مازندران و گلستان قرار دارد. مدیریت شبه جزیره میانکاله بر عهده اداره کل محیط زیست مازندران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شبه جزیره میانکاله برای 39مین بار در سال جاری دچار حریق شد. آتش سوزی از حدود ساعت 11 صبح امروز آغاز شد و پس از 7 ساعت تلاش نیروهای امدادی، دقایقی پیش آتش سوزی مهار شد. بر اثر این آتش سوزی ها، ده ها اصله درخت انار وحشی و گونه های نیزاری و گون به خاکستر بدل شدند.

آتش سوزی میانکاله

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل محیط زیست مازندران در گفت و گو با رکنا با بیان این که آتش سوزی امروز 39مین آتش سوزی میانکاله در سال جاری بود، عنوان کرد: در آتش سوزی امروز حدود 13 هکتار از عرصه های طبیعی دچار حریق شدند.

وی افزود: متاسفانه برآورد ما این است که تمام آتش سوزی های قبلی میانکاله به صورت عمدی رخ داده، اما با وجود شناسایی چند مظنون، هنوز کسی دستگیر نشده است. در این آتش سوزی علاوه بر عرصه های طبیعی، حیات وحش نیز دچار آسیب شدند.

مدیرکل محیط زیست مازندران تاکید کرد: آتش سوزی های میانکاله می تواند عوامل متعددی داشته باشد که برخی گمانه زنی ها درباره کشت ماری جوانا در میانکاله، تلاش مرتع داران برای افزایش میزان علوفه در سال های جاری و انتقام جویی های شکارچیان غیرمجاز و سایر افراد محلی از اداره کل محیط زیست مازندران است.

آتش سوزی میانکاله

وی در پایان تصریح کرد: آتش سوزی با تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی، محیط زیست مازندران و محیط زیست گلستان، با امکانات زمینی مهار شد و نیازی به استفاده از بالگرد در این آتش سوزی نبود.

کدخبر: 724715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟