آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش "میانکاله " / این بیست و پنجمین آتش سوزی سریالی در میانکاله است + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 792.40K | مدت زمان ویدیو: 00:00:06

میانکاله آتش گرفت. این بیست و پنجمین آتش سوزی میانکاله در سال جاری است. پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از ارزشمندترین مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران به عنوان ذخیره گاه زیست کره در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. شبه جزیره میانکاله در استان های مازندران و گلستان قرار دارد. مدیریت شبه جزیره میانکاله بر عهده اداره کل محیط زیست مازندران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ساعت 12 و نیم امروز ( سیزدهم مردادماه 1400) آتش سوزی وسیعی در بخش پناهگاه حیات وحش شبه جزیره میانکاله رخ داد.

عملیات اطفا حریق با حداقل امکانات، شامل لودر و ماشین آبپاش در حال انجام است این درحالی است که میانکاله ، زیست گاه گونه های گیاهی و جانوری نادری محسوب می شود.

فعالان محیط زیست مازندران از عدم حمایت لازم فرمانداری بهشهر و بندر امیرآباد از دوستداران طبیعت و مسئولان ذخیره گاه زیست کره میانکاله نسبت به تامین امکانات لازم برای اطفای حریق گلایه دارند. این نکته ای است که پیش از این، علی کلانه، رئیس اداره ذخیره گاه زیست کره میانکاله نیز روی آن تاکید کرده است.

این در حالی است که با وجود تلاش نیروهای اداره کل محیط زیست مازندران، امکانات این نیروها نیز برای اطفای حریق نیز کافی نیست؛ به نحوی که این اداره کل برای حفاظت از شبه جزیره به مساحت 68 هزار هکتار که از این میان، بین 30 تا 35 هزار هکتار را سطح خشکی و مابقی را سطح تالابی تشکیل می دهد، فقط 20 محیط بان، یک لودر و یک ماشین آب پاش برای اطفای حریق در اختیار دارد.

تا کنون مسئولان استان مازندران تاکید داشته اند که عمده این آتش سوزی ها به صورت عمدی رخ داده، اما هنوز هیچ کس به عنوان مظنون این پرونده دستگیر نشده است. همچنین فعالان محیط زیست با توجه به تعداد بالای آتش سوزی ها تاکید دارند که حریق میانکاله سریالی است.

میانکاله

 

کدخبر: 710180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی محبی پور
آیا این خبر مفید بود؟