کارگردان معروف سینمای ایران کرونا گرفت / برایش دعا کنید + عکس

کیومرث پوراحمد کارگردان پیشکسوت و تهیه کننده سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «پرونده باز است» به تهیه کنندگی علی قائم‌مقامی را دریافت کرده است، به ویروس کرونا مبتلا شد.

کیمورث پور احمد را بشناسید؟

به گزارش رکنا، گفتنی است: کیومرث پوراحمد (متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده ایرانی است. او دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما است.

 پوراحمد کارش را با نقدنویسی به خصوص در ماهنامه فیلم آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌گرفته از زندگی خود اوست.

پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌است. مادرش، پروین‌دخت یزدانیان با بازی در فیلم‌های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته‌ای با بازی او به ثبت رسید. دخترش، مریم پوراحمد هم در فیلم شب یلدا به ایفای نقش پرداخته‌است.

فیلم مستندی دربارهٔ زندگی پوراحمد به نام درباره‌ی کیومرث پوراحمد به کارگردانی اردلان عاشوری در سال هشتاد و سه ساخته شده‌است.

این فیلم در بخش مستندهای بلند بیست و سومین جشنواره فجر حضور داشته است. پوراحمد در سال ۱۳۸۵ فیلم اتوبوس شب را ساخت که مورد تحسین منتقدان و عموم قرار گرفت.

کدخبر: 724643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟