قلب محمد مهدی بعد از مرگ تپیدن گرفت / همه برای پسر زنجانی گریستند

 مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ثبت دهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری با اهدا کلیه ها، کبد و قلب جوان زنجانی به نجات جان چهار هموطن از مرگ حتمی منجر شد.

شهریار اماموردی روز شنبه افزود: زنده یاد مرحوم "محمد مهدی نظری ۳۵ ساله ساکن زنجان" به دلیل بیماری مزمن مغزی در بیمارستان‌ آیت‌الله موسوی زنجان بستری بود که متاسفانه مرگ مغزی وی توسط تیم درمانی محرز شد.

فداکاری پسر مرگ مغزی در آخرین ثانیه های زندگی

به گزارش رکنا، وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار روز گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای قلب، کلیه ها و کبد چهار هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

کدخبر: 723635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟