عزرائیل کودک یک و نیم ساله هرمزگانی را با خود نبرد / شوک در خانواده

نوزاد یک و نیم ساله از مرگ حتمی نجات یافت.

مریم هروآبادی اظهار کرد: نوزاد یک و نیم ساله ای که به علت غرق شدگی در سطل آب کولر به این مرکز درمانی انتقال داده شده بود، با اقدام به موقع و خوب تیم پزشکی، از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش رکنا، کسری فاطمی متخصص طب اورژانس و سرپرست تیم احیا نیز گفت: پس از دریافت گزارش از خانه بهداشت شهر طبل مبنی بر غرق شدگی و خفگی نوزاد یک و نیم ساله و انتقال آن به بیمارستان، تیم پزشکی به سرعت آماده انجام عملیات احیا شد.

 فاطمی بیان کرد: با ورود نوزاد به بیمارستان، بلافاصله به اتاق احیا(CPR) منتقل و عملیات لوله گذاری (اینتوباسیون) جهت باز شدن راه هوایی تنفس با موفقیت انجام شد.

وی افزود: پس از انجام موفق عملیات لوله گذاری و باز شدن راه تنفس، وضعیت بیمار ثابت و سطح اکسیژن خون وی به صد درصد رسید و جهت انجام سایر اقدامات درمانی بخش ICU انتقال داده شد.

متخصص طب اورژانس بیمارستان قشم تصریح کرد: اقدام انجام شده و به موقع پس از آن انتقال فوری به بیمارستان باعث شد که روند احیا و نجات نوزاد با سرعت بیشتری صورت گیرد.

کسری فاطمی ضمن تشکر از تلاشهای مضاعف پرسنل اورژانس در نجات جان این نوزاد خاطرنشان کرد: به والدینی که کودکان خردسال دارند توصیه می شود در مکان هایی مانند آب انبار ها، کانال های آب، استخر های کوچک خانگی و حتی سطل های آبی که از کولر پر شده، از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند و از آنها غافل نشوند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کدخبر: 716710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟