به گزارش رکنا، مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان عصر پنجشنبه  اظهار داشت: این بانوان (اهل روستاهای گردیوالان و دگنویر در بخش گافر و پارامونت) که ساعت ۱۴روز عاشورا برای عزاداری از روستای خود به روستای دیگری رفته بودند اما هنگام بازگشت در ساعت ۱۶ در سیلاب گرفتار شده و جان‌ باختند.

وی ادامه داد: زمانی که این افراد روستای خود را ترک کرده بودند سیلاب به اندازه‌ای نبوده که مشکلی برای آنان ایجاد کند اما در بازگشت شرایط تغییر کرده بوده و این افراد هنگامی که درحال عبور از رودخانه بودند توسط سیلاب برده شدند. یکی از این‌ بانوان ۷۵ ساله و دو نفر دیگر 25 و 30 ساله بودند.

وی در ادامه افزود: بستر رودخانه‌ای که این افراد قصد عبور از آن را داشتند سنگلاخ بوده و در شرایط بارانی با توجه به بارش‌های بالادست و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی یا اضافه شدن آب از بالادست امکان عبور افراد پیاده را ندارد. سلحشور اضافه کرد: همچنین عبور با خودروهای معمولی نیز مخاطره‌آمیز بوده و نیاز به خودروهای قدرتمند در شرایط مناسب دارد و بهترین کار در این مواقع عبور نکردن از چنین رودخانه‌هایی است چرا که عرض این رودخانه‌ها زیاد بوده و هر لحظه امکان اضافه شدن آب از بالادست وجود دارد.

وی یادآور شد: پیکر این سه بانو پیدا شده است و امیدواریم افراد با جدی گرفتن هشدارهای صادر شده توسط مدیریت بحران استانداری هرمزگان و اداره‌ کل هواشناسی نکات ایمنی را در این شرایط آب و هوایی نامساعد رعایت کنند.

کدخبر: 714008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟