بخشش قاتل بعد از 14 سال در آیین خون بس دلفان

 به گزارش رکنا، رییس دادگستری دلفان روز دوشنبه در حاشیه این آیین گفت: سال ۱۳۸۶ در منطقه الفت آباد نورعلی در پی یک نزاع قتل ی به وقوع پیوسته و در پِی قتل، متهم روانه زندان شده، چند منزل مسکونی تخریب و چندین نفر به شهرهای مختلف کوچ اجباری داشتند و در این میان با وساطت و پادرمیانی ریش سفیدان و بزرگان منطقه جهت دریافت رضایت خانواده مقتول نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

فردین عسگر زاده افزود: با گذشت ۱۴ سال از این موضوع   خوشبختانه تلاش های موثر ریش سفیدان بزرگان، سادات و شورای حل اختلاف دلفان نتیجه داد و زمینه گذشت خانواده مقتول را فراهم کردند.

وی اظهار داشت: آیین صلح و سازش خانواده های مقتول و قاتل در آیین سنتی خون بس( خون صلح) با حضور مسوولان محلی شهرستان دلفان و بزرگان طوایف این شهرستان در منطقه الفت آباد نورعلی برگزار شد و کینه و دشمنی دیرینه آنان پس از گذشت۱۴ سال به صلح و دوستی تبدیل شد.

این گزارش حاکی است امام جمعه نورآباد در آیین خون صلح، به اهمیت عفو و گذشت در اسلام اشاره کرد و با قدردانی از خانواده های مقتول گفت: اسلام دین مهربانی و گذشت است و نباید مسلمانان با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

حجت الاسلام محمد یوسف خانی اظهار داشت: دشمنان می خواهند مسلمانان با یکدیگر وحدت نداشته باشند تا با این اختلاف ها به اهداف شوم خود برسند .

کدخبر: 713078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟