مرگ تلخ 2 جوان یاسوجی در رودخانه بشار

 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان، گفت: دو جوان ۱۸ و ۲۰ ساله در رودخانه بشار یاسوج و در حوالی روستای ده برآفتاب شهرستان بویراحمد دچار غرق شدگی   شدند.

به گزارش رکنا، جهانبخش وحدت نژاد افزود: در تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی بر غرق شدن دو جوان ۱۸ و ۲۰ ساله در رودخانه بشار واقع در روستای ده برآفتاب، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: تلاش نیرو‌های اورژانس برای نجات جان این ۲ جوان بی نتیجه ماند، زیرا مدت زیادی از غرق شدگی آن‌ها می‌گذشت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از این جوان‌ها غرق و دیگری برای کمک به دوستش خود را به آب می‌اندازند که هر ۲ غرق می‌شوند.

هاشم یوسفی مدیر عامل سازمان آتش نشانی یاسوج نیز گفت: با تلاش غواصان آتش نشانی جسد این دو جوان پس از تلاش‌های انجام گرفته (یکی پس از ۷ دقیقه و دیگری پس از حدود ۲۰ دقیقه) پیدا و از آب بیرون کشیده شد و تحویل نیرو‌های اورژانس شد که به علت اینکه مدت زیادی در آب بوده اند و نداشتن علائم حیاتی تلاش‌ها برای احیا آن‌ها بی نتیجه ماند و جان باختند.

گفتنی است که از ابتدای سال جاری تاکنون این موارد نهمین مورد غرق شدگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمدی که دریا ندارد، بوده است. از مجموع ۷ مورد غرق شدگی امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷ مورد در رودخانه بشار، یک مورد در سد کوثر و یک مورد در رودخانه خرسان بوده است.

یادآور می‌شود که آمار غرق شدگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸و ۹۹ به ترتیب ۱۲، ۱۳، ۲۶ و ۱۴ نفر بوده است و استان با داشتن ۶۶ رودخانه اصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در رابطه با غرق شدگی است.

کدخبر: 709159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟