سرهنگ کارآگاه "شهرام سلطانی" بیان داشت: چهارم آذر ماه پرونده ای با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ زنی در کلانتری 132 نبرد به دادخواهی یکی از شهروندان تشکیل و به دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد  که از شاکی تحقیق و وی اظهار داشت،  حدود ساعت 3 بعد از ظهر روز قبل در حال عبور از خیابان یک دستگاه موتور سیکلت طرح هوندا مشکی رنگ تک سرنشین اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه سامسونگ او کرده و از محل متواری شده است.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: بلحاظ اهمیت و حساسیت موضوع و لزوم شناسایی سارق موضوع در دستور کار دایره مبارزه با کیف قاپی پایگاه قرار گرفته، بلافاصله کارآگاهان به محل وقوع حادثه عزیمت، در بررسی فیلم دوربین های مداربسته و انجام تحقیقات میدانی با توجه به اینکه پلاک موتور سیکلت با زنجیر بسته شده بود کارآگاهان با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم موفق می شوند هویت راکب موتورسیکلت به اسم امید 36 ساله را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بررسی سوابق کیفری امید حاکی از آن بود وی دارای پنج فقره سابقه کیف قاپی و جیب بری می باشد که نتیجه تحقیقات  طی شرح کامل به دادسرا ارسال،  دستورات لازم جهت دستگیری متهم اخذ و محل اختفا متهم شناسایی و دستگیر گردید.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: با دستگیری سارق در تحقیقات معموله از متهم بدوا منکر هرگونه سرقت شده لیکن پس از مواجهه با شاکی و رویت فیلم صحنه سرقت در نهایت لب به اعتراف گشوده و ضمن اقرار به سرقت از شاکیه به تعداد 15 فقره سرقت دیگر نیز با همین شیوه معترف که با دعوت از شکات که به این شیوه از آنها سرقت گردیده بود تاکنون 12 نفر شاکی متهم را شناسایی نموده اند.

سرهنگ کارآگاه سلطانی افزود: امید در ادامه بازجویی اظهار داشت اموال مسروقه را دستفروشی کرده و از فروش اموال مسروقه بیش از 100 میلیون تومان را بدست آورده است.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  در پایان گفت: با اعتراف صریح امید به بزه انتسابی پرونده تحویل شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 15 تهران گردید و با دستور مقام قضائی و صدور کیفر خواست متهم روانه زندان شد.

 

 

کدخبر: 708995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟