فیلم آتش سوزی بزرگ در جنگل‌هاى ترکیه / اعلام آمادگی ایران برای کمک
حجم ویدیو: 14.95M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02

به گزارش رکنا، آتش‌ سوزی های گسترده ۲ روز گذشته در مناطق جنگلی به خصوص در استان‌های جنوبی ترکیه موجب نابودی عرصه‌های گسترده‌ای از جنگل‌های این کشور شده است.

 وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه اعلام کرد که آتش سوزی در هفت استان و ۲۱ نقطه جنگلی ادامه دارد.

هم اکنون آتش سوزی گسترده در مناطق وسیعی از استان های ازمیر، آنتالیا، ماناوگات، آدانا و مرسین در جریان است و تاکنون چهار نفر به علت آتش سوزی جان خود را از دست داده و ۱۸۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

کشورهای روسیه و اوکراین چندین فروند هواپیمای ویژه اطفای حریق جنگی اعزام کرده‌اند و جمهوری آذربایجان نیز علاوه بر تجهیزات اطفای حریق، یک اکیپ ویژه ۵۰۰ نفره اعزام می‌کند.

 ایران برای کمک به ترکیه اعلام آمادگی کرد

 سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع آتش سوزی عظیم در بخشی از جنگل‌های ترکیه از آمادگی ایران برای یاری رسانی به دولت و مردم ترکیه خبر داد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از وقوع آتش سوزی گسترده در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه که منجر به بروز خسارات گسترده مادی و جان باختن و آسیب به تعدادی از شهروندان این کشور شد، ابراز تاسف کرد.

وی ضمن اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت کشور دوست و برادر ترکیه و ابراز تسلیت به خانواده‌های جان باختگان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری رسانی به دولت و مردم ترکیه را اعلام کرد.

 

 

کدخبر: 708822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟