هلال احمر: زلزله فارس خسارت جانی نداشت

زلزله فارس با بزرگی 5.7 ریشتر حوالی شهر خشت در استان فارس رخ داد. زلزله فارس سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار داده است. در پی بروز زلزله فارس، نیروهای هلال احمر در هر سه استان در آماده باش هستند. به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، تا کنون خسارت جانی ناشی از زلزله فارس به ثبت نرسیده است. زلزله فارس در عمق 11 کیلومتری زمین و در منطقه ای کوهستانی رخ داده است.

زلزله فارس خسارت جانی نداشته است

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، ساعتی پیش وقوع زلزله 5.7 ریشتری، شهر «خشت» در استان فارس و برخی شهرها و روستاهای اطراف آن را لرزاند. بزرگی این زلزله 5.7 ریشتر و عمق آن 11 کیلومتر و مرکز آن مرز استان های بوشهر و فارس، در 16 کیلومتری شهر خشت از توابع شهرستان کازرون بوده است.

نزدیکترین شهرها به محل وقوع زلزله، شهرهای خشت و کنارتخته در استان فارس و وحدتیه در استان بوشهر بوده است. مرکز این زلزله 89 کیلومتر با بوشهر و 116 کیلومتر با یاسوج فاصله دارد و این زمین لرزه در منطقه ای کوهستانی رخ داده است.

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان این که تا کنون 2 تیم از استان فارس و 2 تیم از استان بوشهر به منطقه اعزام شده اند، به خبرنگار رکنا گفت: در تماس اولیه با مسئولان محلی، می توان گفت این زلزله هنوز هیچ خسارت جانی نداشته است و به نظر می رسد خسارت های مادی آن نیز چندان زیاد نخواهد بود.

وی افزود: روستاهایی که می توانند تحت تاثیر قرار گیرند، شناسایی شده است و برآورد اولیه ما این است که 36 روستا در شعاع 15 کیلومتری کانون زمین لرزه قرار دارند و تیم های ما در حال بررسی خسارت های ناشی از این زلزله هستند.

قوسیان مقدم ادامه داد: زلزله با بزرگی 5.7 ریشتر، زمین لرزه ای متوسط شناخته می شود، ولی با توجه به این که این زمین لرزه در منطقه ای کوهستانی رخ داده است، به نظر می رسد خسارت های مادی آن نیز زیاد نخواهد بود. در هر صورت ما منتظر ارسال اخبار بیشتر از سوی تیم های ارزیاب هستیم.

آماده اسکان اضطراری زلزله زدگان فارس هستیم

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که هواشناسی برای امشب وقوع بارندگی در مناطق زلزله زده را پیش بینی نکرده است، عنوان کرد: مردم روستاهای زلزله زده به صورت طبیعی از منازل خود خارج شده اند و تیم های ما نیز در حال اعزام به محل هستند، اما هنوز مطمئن نیستیم که نیاز به فراهم کردن امکانات اسکان موقت برای زلزله زدگان وجود دارد یا خیر.

قوسیان مقدم در ادامه اظهار داشت: در صورتی که نیاز به اسکان موقت داشته باشد، انبارهای هلال احمر هیچ مشکلی از نظر امکانات ندارند و می توانیم چادر در اختیار زلزله زدگان قرار دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: این زمین لرزه سه استان فارس، بوشهر و کهگلیویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار داده است و هم اکنون نیروهای ما در هر سه استان در وضعیت آماده باش قرار گرفته اند.

کدخبر: 706110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟