مجازات مرد کشاورز به خاطر آسیب زدن به خدای یک روستا !+ عکس

در اتفاقی عجیب، یک کشاورز هندی به جرم آسیب رساندن به بت سنگی روستایی در این کشور به پرداخت ۲۱ هزار روپیه جریمه شد. این اتفاق در تاریخ ۹ ژوئن و زمانی رخ داد که «تیکارام پاردی»، حین کار در مزرعه خود به طور تصادفی به این بت سنگی که نماد خدای روستا محسوب می‌شد آسیب رسانده بود. وقوع این حادثه و آسیب وارده به این بت سنگی موجب خشم اهالی روستای سیتپار با حدود ۲۶۰۰ نفر جمعیت شده است. این کشاورز محلی در صورت عدم پرداخت جریمه به محروم شدن از خدمات اجتماعی  تهدید شده است.

به گزارش رکنا، «ویلاس ناله» بازرس پلیس محلی در این باره گفت: «این حادثه زمانی رخ داد که این کشاورز در حال شخم زدن زمینش بود. آسیب به این بت سنگی که نماد خدای این روستا است موجب خشم افراد محلی شده است.»

خشم یک روستا به خاطر اشتباه یک کشاورز

پس از این حادثه شورای محلی این روستا تشکیل جلسه داد و این کشاورز را به پرداخت ۲۱ هزار روپیه بابت آسیب به این سنگ محکوم کرد. در بیانیه شورای محلی آمده که این حادثه به احساسات مذهبی مردم صدمه وارد کرده است.

با این حال این کشاورز محلی ضمن رد حکمی که برای او صادر شده روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن شکایتی را در اداره پلیس محلی بر علیه افرادی که این حکم را صادر کرده اند مطرح کرد. «بالراج لَنجِوار»، افسر تحقیق این پرونده گفت که این خدای سنگی افراد روستا محسوب می‌شود و دقیقا در زمانی که افراد روستا منتظر باران موسمی هستند توسط پاردی آسیب دیده است.»

بت سنگی

بنا به گزارش رسانه‌های محلی این جریمه برای تامین هزینه تعمیر سنگ بت و همچنین ساخت یک معبد برای حفاظت از بت سنگی در برابر آسیب‌های احتمالی در آینده در نظر گرفته شده است. با این حال پاردی از پرداخت هزینه خودداری کرده است. تحقیقات پلیس هند در این باره ادامه دارد.

 بت سنگی

 

کدخبر: 698537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟