پشت پرده فیلم ریزش ساختمان مسکن مهر در تبریز ! + ویدیو
حجم ویدیو: 10.86M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

 از صبح امروز ویدئوی ریزش یک ساختمان 5 طبقه در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است و منتشرکنندگان مدعی هستند این ساختمان در شهر تبریز واقع بوده و ساکنان آن هم کشته شده‌اند.

این ادعا در حالی است که کمی جستجو در اینترنت نشان می‌دهد این ویدئو مربوط به بهمن ماه 1400 و ریزش ساختمانی در شهرستان نسیم‌شهر در استان تهران است و خوشبختانه هنگام ریزش آن، تمام ساکنان به دلیل هشدار فوری آتش‌نشانی آن را تخلیه کرده بودند.

این ساختمان به دلیل گودبرداری غیراصولی و نداشتن سازه نگهبان ملک همجوار فرو ریخته است.

 در ساعات اولیه پس از ریزش ساختمان موضوع را پیگیری و با مسئولین مربوطه در رابطه با ریزش ساختمان 5 طبقه مصاحبه کرده است که در نخستین پیگیری رسانه‌ای ایرج ترکمانی در بهارستان در تاریخ 26 بهمن 1400 با اشاره به عدم رعایت اصول گودبرداری در ساخت و ساز اظهار داشت: یک ساختمان مسکونی 5 طبقه 10 واحدی به‌علت گودبرداری غیر اصولی تخریب شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نسیم‌‌شهر تصریح کرد: در این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی و مصدومیت انسانی رخ نداده است ولی تمام اسباب و لوازم خانگی 10 واحد مسکونی صددرصد از بین رفته است.

همچنین غلامرضا صادقی دادستان بهارستان با اشاره به ریزش ساختمانی مسکونی در پی گودبرداری غیراصولی گفته بود: از لحظه ریزش ساختمان 5 طبقه به علت گودبرداری غیراصولی ملک همجوار در نسیم‌شهر، دادستانی به عنوان مدعی العموم وارد عمل شد.

دادستان شهرستان بهارستان تصریح کرد: در زمینه مالک ملک مزبور که علی رغم اخطارهای مکرر مراجع و کارشناسان ذی ربط مبادرت به ساخت و ساز غیرمجاز و گودبرداری غیراصولی و عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی کرده بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و متعاقبا تحقیقات به عمل آمده از سوی مقام قضایی کشیک بازداشت شد.

 

 

کدخبر: 794692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟