بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز 28.500 تومانی / لیست خوراکی هایی که امسال ارز ترجیحی می گیرند

به گزارش رکنا، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد. در فهرست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بود اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

کدام کالاهای اساسی خوراکی امسال ارز ترجیحی می‌گیرند؟

ارز ترجیحی کالاهای خوراکی

روزهای گذشته مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین فهرست کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه در بخش کالاهای اساسی خوراکی و کشاورزی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان مشمول دریافت ارز ترجیحی برای واردات شدند.

انتشار این لیست در حالی بود که روز گذشته در اصلاحیه مصوبه هیات وزیران به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برنج و روغن نیز اضافه شد.

کدخبر: 994721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟