پیش‌ بینی مهم درباره قیمت مسکن

به گزارش رکنا، مهدی کرباسیان، عضو هیات رئیسه و خزانه‌دار اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در مورد افق دید خود از معاملات مسکن در سال ۱۴۰۳ گفت: «رکود معاملات مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد. زیرا مولفه‌هایی که می‌تواند بازار را از رکود خارج کند مانند عرضه، کاهش قیمت مصالح ساختمانی و ثبات قیمت ارز، اتفاق نیفتاده است.»

بازار مسکن سال ۱۴۰۲ را در حالی پشت سر گذاشت که رکود، بازیگر اصلی آن بود.

هر چند تعداد معاملات در ماه‌های ابتدایی سال با تاثیر از نزدیکی به سال نو رونقی نسبی را تجربه کرد و پا به کانال ۶ هزار عددی گذاشت، اما نسبت به سال‌های گذشته همچنان افت شدیدی را تجربه می‌کند. اما این رکود در معاملات مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت؟

رکود معاملات مسکن ادامه دارد

مهدی کرباسیان، عضو هیات رئیسه و خزانه‌دار اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درباره خروج بازار مسکن از رکود، گفت: «رکود معاملات مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز در ادامه دارد. زیرا مولفه‌هایی که می‌تواند بازار را از رکود خارج کند مانند عرضه، کاهش قیمت مصالح ساختمانی و ثبات قیمت ارز اتفاق نیفتاده است.»

وی افزود: «مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار مسکن مدام تحت تاثیر مسائل دیگری قرار می‌گیرد و به‌صورت هیجانی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.»

کرباسیان بیان کرد: «در این بین عواملی وجود ندارد که باعث شود بازار رونق بگیرد. از عوامل تاثیرگذار بر رونق بازار و کنترل قیمت، عرضه است که دولت باید آن را پیگیری کند.»

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 987302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟