مجوز فعالیت اغذیه‌ فروشی‌ ها در طول روز برای هیچ واحد صنفی صادر نشده است

به گزارش رکنا، روز گذشته خبری به نقل از سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در رابطه با فعالیت برخی رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و کافه‌ها در ایام ماه رمضان، با این مضمون که «این مکان‌ها مطلقا اجازه فعالیت تا قبل از افطار حتی با پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار را ندارند و مجوز فعالیت با پوشاندن شیشه‌ها، فاقد اعتبار است. اتحادیه‌ها و اصناف هم اجازه صدور چنین مجوزی را ندارند و به‌طور طبیعی پلیس هم باید نسبت به فعالیت غیرقانونی این اماکن کنترل داشته باشد.» در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

این درحالی است که طبق اعلام اتاق اصناف مشهد، ۵۰ رستوران دارای مجوز در منطقه ثامن، راه آهن و ترمینال با رعایت دستورالعمل، مجاز به سرو غذا هستند. در همین راستا و در خصوص نظارت‌های اتاق اصناف در ایام ماه مبارک رمضان، موضوع را از مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی جویا شدیم.

محسن صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به دلیل اینکه شهر مشهد موقعیت خاصی دارد و شاهد حضور زائران است، مجبور هستیم برای رفاه حال زائران تعدادی از رستوران‌هایی که پروانه کسب معتبر دارند، سابقه تخلف در ماه مبارک رمضان سال قبل را نداشتند و دستورالعمل‌های انتظامی را نیز رعایت می‌کنند، معرفی کنیم.

وی افزود: در این راستا ۵۰ واحد صنفی در منطقه ثامن، ترمینال و راه‌آهن را به کمک اتحادیه به اداره اماکن معرفی کردیم و مجوز پذیرایی از زائران را گرفتند اما در زمینه اغذیه و پیتزا هیچ مجوزی برای هیچ واحد صنفی صادر نمی‌شود و هر واحد صنفی که فعالیت داشته باشد توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح پلمب می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی ادامه داد: قرار بود در بخش‌های دیگر شهر نیز به برخی واحدها مجوز داده شود، اما این اتفاق نخواهد افتاد و ما تاییدیه‌ای از سمت اتاق اصناف برای واحدهای خارج از منطقه ثامن نداشتیم.

صیادی بیان کرد: در زمینه فعالیت واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان چند تذکر داشتیم اما پلمبی اتفاق نیفتاده است. به حدود ۳۰ واحد صنفی در سطح شهر و منطقه ثامن تذکر دادیم که آن‌ها نیز رعایت کردند. حرمت ماه مبارک رمضان باید رعایت شود. همه واحدهای صنفی سطح شهر تا ۲ ساعت مانده به اذان مغرب اجازه بیرون‌بری ندارند و تنها واحدهای صنفی بیرون‌بر می‌توانند از ۲ ساعت مانده تا اذان مغرب تا اذان صبح خدمات دهند.

وی در خصوص تشدید نظارت در منطقه ثامن عنوان کرد: در حوزه سوغات در طرح تشدید نظارت در منطقه ثامن از ۲۰ اسفند تا امروز بیش از ۱۶ واحد صنفی به دلیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی پلمب شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: ما در منطقه ثامن ۱۲۷ نانوایی اطراف حرم تدارک دیدیم که سه‌شیفت کار کنند و هیچ روز تعطیلی هم نداشته باشند. با کمک شهرداری و سازمان میادین ۱۲ جایگاه تعبیه کردیم که ارائه خدمت کرده و ۲۳ قلم کالای اساسی مدنظر را به زائران عرضه کنند.

صیادی اضافه کرد: ۱۴ میوه‌فروشی در منطقه ثامن را ملزم کردیم که سیب، پرتقال و خرما را به قیمت مصوب و تنظیم بازار به فروش برسانند. ۶۳ واحد صنفی نیز مشخص شدند که مرغ را حداکثر با قیمت ۸۰ هزار تومان به زائران و مجاوران عرضه کنند.

کدخبر: 982238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟