آمادگی وزارت نیرو برای تامین پایدار آب شرب در مناطق احتمالی درگیر سیل‌

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " علی‌اکبر محرابیان " صبح امروز، دوشنبه در دومین جلسه ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با تاکید بر حضور و آماده باش اکیپ‌های عملیاتی برای مدیریت سیلاب در روزهای پیش‌رو گفت: کنترل عبور و مرور در محورها و توقف‌گاه‌های پرخطر توسط مدیران استانی و برنامه‌ریزی در این باره باید صورت گیرد.

محرابیان بر اهمیت برقراری هماهنگی کامل در بخش مدیریت سیلاب‌های شهری با شهرداری‌ها و نهادهای مختلف، تصریح کرد: در همین زمینه مدیریت کوچ عشایری و مدیریت ویژه ترافیک در معابر و مسیرهایی که امکان رخداد سیلاب را دارند حائز اهمیت است.

وی ضمن تاکید بر پیش‌بینی مدیریت آب شرب در مناطقی مسکونی که احتمال سیلاب دارند، اضافه کرد: گزارش اقدامات شامل کارگروه‌های استانی مدیریت سیلاب، جمع‌بندی اقدامات، آمادگی نیروهای عملیاتی و مدیریت برخط مدیران باید به صورت لحظه‌ای ارائه شود.

محرابیان با اشاره به جزئیات دستورالعمل مدیران ملی و استانی و نیز پیگیری ۲۴ ساعته و بر خط از طرف ستاد مدیریت سیلاب، تصریح کرد: شرکت مهندسی آبفا کشور موظف است پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین پایدار آب شرب در مناطق سیل‌گیر انجام دهد و بایستی درخصوص آماده‌کردن تجهیزات پمپاژ آب با دستگاه‌های مدیریت شهری هماهنگی انجام شده باشد.

در این نشست، آخرین مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های بارندگی مرور شد و برآوردهای مختلف مبنی بر حجم بارش و سیلاب در گستره ایران به ویژه در مناطق غربی و استان‌هایی که در معرض بارش هستند مورد بررسی قرار گرفت.

کدخبر: 981874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟