قیمت آجیل شب عید اعلام شد

به گزارش رکنا، غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران اظهار داشت: برای آجیل شب عید نمی‌توان قیمت مشخصی را اعلام کرد زیرا بر اساس اختلاط مغزهای مختلف و کیفیت، نرخ های متفاوتی دارد اما در مقایسه با سال قبل افزایش نداشته‌ایم و حتی نرخ برخی از مغز‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت پسته در مقایسه با سال قبل 20 درصد کاهش یافته است همچنین در قیمت تخمه جابانی شور نیز شاهد افت قیمت هستیم و نرخ تخمه کدو و مغز بادام تغییری نداشته است.

 رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران ادامه داد: پسته بر اساس سایز و اندازه قیمت‌های مختلفی دارد، اما در هشت گروه این محصول شاهد کاهش قیمت در سال جاری هستیم به‌طوری که پسته اکبری در نمایشگاه بهاره تهران از 300 هزار تومان تا 770 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: مغز بادام نیز بر اساس سایز و کیفیت خود قیمت متفاوتی دارد به‌طوری که در نمایشگاه حداکثر 650 هزار تومان و حداقل 470 هزار تومان (سایز 27) قیمت‌گذاری شده است.

خدامی  گفت: قیمت هر کیلوگرم فندق با پوست 470 هزار تومان تا 530 هزار تومان  به فروش می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته با کاهش قیمت این محصول روبه‌رو هستیم.

خدامی گفت: قیمت هر کیلوگرم تخمه جابانی ممتاز 320 هزار تومان و تخمه جابانی اعلی 250 تا 270 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، تخم کدوی ممتاز نیز 270 هزار تومان تا 280 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی ابراز کرد: در نمایشگاه بهاره قیمت آجیل چهارمغز نیز 600 هزار تومان تا 700 هزار تومان به فروش می‌رسد همچنین آجیل سلامت نیز 280 هزار تومان به فروش می‌رسد که شامل اقلامی مانند شاهدانه، نخودچی و مغز تخمه است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 978806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟