اعطای زمین به ۱۰ هزار متقاضی همزمان با اعیاد شعبانیه

مهرداد بذرپاش امروز (چهارشنبه ) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه خودنویس با هدف رایگان شدن اجاره نامه بین موجر و مستاجر راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، از سال آینده خرید و فروش ملک نیز در این سامانه اجرایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: این سامانه با هدف شفاف‌کردن معاملات، مدیریت بازار و کاهش قیمت تمام شده مستاجر و کمک به حرکت به سوی اسناد رسمی که دستور و خواست مقام معظم رهبری بود، انجام شده است.

بذرپاش یادآورشد: تا کنون یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر از این سامانه استفاده و ۳۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر نیز در این سامانه قرارداد خود را ایجاد و بیش از ۸۷ هزار و ۴۳۵ نفر قرارداد خود را نهایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که سامانه‌های دیگر را خاموش و همه را به این سامانه متصل کنیم که هم کار برای مشاوران املاک ساده‌تر شود و هم مردم راحت‌تر باشد.

اعطای زمین به ۱۰ هزار متقاضی همزمان با اعیاد شعبانیه

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به یمن عید بزرگ نیمه شعبان و در قالب برنامه های مختلف، در ۱۰ استان کشور به ۱۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت زمین اهدا می‌شود.

وی افزود: با احتساب واگذاری زمین به این ۱۰ هزار متقاضی و با پایان پویش سوم، و در پاسخ‌ به درخواست مشمولان طرح جوانی جمعیت، مجموع واحدهای اعطا شده به مشمولان طرح جوانی جمعیت به ۶۸ هزار و ۳۴۷ واحد است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدفگذاری ما تا پایان امسال ۷۰ هزار متقاضی است که این برنامه را محقق خواهیم کرد.

بذرپاش اظهار کرد: از سال آینده امکان ثبت رایگان خرید و فروش مسکن روی سامانه خودنویس فراهم می‌شود.

نرخ رشد مسکن و ساختمان به مثبت ۲.۸ درصد رسید

وی اظهار داشت: نرخ رشد مسکن و ساختمان با استناد به مرکز آمار ایران، در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با رشد منفی ۱.۸ درصد مواجه بودیم و این عدد در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به مثبت ۲.۸ درصد رسیده است. متغیرهای دیگری همچون عوارض شهرداری‌ها و بیمه نیز در این مورد اثرگذار است.

کدخبر: 974183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟