هرگونه افزایش قیمت بلیط قطارهای مسافری تکذیب شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن گفت: هر گونه افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از جمله قطارهای ۵ ستاره صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: مرجع قانونی تعیین قیمت بلیط قطار  مسافری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی ترابری به ریاست وزیر راه و شهرسازی است و هر گونه افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از جمله قطارهای ۵ ستاره صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

گفتنی است، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این خصوص گفته است: در سال های قبل تفاهمی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه بلیت‌های قطارهای 5 ستاره از قیمت‌گذاری معاف باشند اما بعدا سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این موضوع را مشمول قیمت‌گذاری کرده بودند.

وی افزود: بنابراین از آنجا که بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بود و به دلیل اینکه انگیزه خود را در سرمایه گذاری بخش ریلی از دست ندهد در جلسه امروز براساس پیشنهاد انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره به ترتیب 25 درصد در سال 1401 و 29 درصد در سال 1402 اعمال شود اما این افزایش قیمت موکول به سال آینده شد لذا در مجموع مقرر شد مبلغ 54 درصد به قیمت پایه بلیت های قطارهای 5 ستاره اضافه شود.

کدخبر: 974031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟