گوشت قرمز گران شد

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ، در دی ماه 1402 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور نشان می دهد که در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها؛ اقلام گوشت گوسفند با 10.9 درصد ، گوشت گاو یا گوساله با ٣.٩ درصد و"کنسرو تن ماهی با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه نان و غلات، اقلام رشته آش با ٣,٤ درصد و ماکارونی با ٢.٢ درصد و بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با 0.7- درصد است.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ٧,٨ درصد ، تخم مرغ ماشینی با ١.٩ درصد و کره پاستوریزه با ١,٧ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٣.٢- درصد و روغن مایع با ١.٨- درصد است.

در گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ١٧,٢ درصد ، انار با ١٣.٩ درصد و کشش پلویی با ٧.٨ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خربزه با ١٥.٩- درصد و پرتقال با ٤.٤- درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ١٧,٧ درصد ، قارچ با ٤.٩ درصد و فلفل دلمه ای با 4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ١٣.٥- درصد و کدو سبز با ١.٩- درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس گوجه فرنگی با ٣,١ درصد ، چای خارجی بسته ای با ١.٨ درصد و رب گوجه فرنگی با ١.٥ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با 0.4- درصد و قند با 0.3- درصد است.

کدخبر: 970116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟