برگزاری جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با اعضای جدید

به گزارش رکنا به نقل از وزارت صمت، یک روز پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه جدید اتاق ایران، نشست شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با حضور اعضای جدید هیأت رئیسه و انجمن نظارت بر انتخابات برگزار شد.

وزیر صمت در این نشست با تشکر از همراهی و همکاری اعضا و دبیرخانه شورای عالی نظارت، انجمن نظارت بر انتخابات و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات اتاق ایران، گفت: با وجود اینکه بخش اعظمی از وقت و انرژی وزارت صمت در دوره جدید صرف اتفاقات و چالش های مربوط به اتاق ایران شد با این حال از اینکه تمامی فرایندهای مربوطه بر اساس مر قانون و آیین نامه موجود برگزار و اجرا شد، خداوند را شاکریم.

عباس علی آبادی با تأکید بر ضرورت فعالیت و تلاش مضاعف هیأت رئیسه جدید در مسیر جبران کاستیهای چندماه گذشته، اظهار داشت: مهمترین دغدغه این روزهای دولت رفع نگرانی های اقتصادی و معیشتی مردم شریف و جلوگیری از ایجاد لطمات و آسیبهای اقتصادی بویژه به دهک های مستضعف جامعه است؛ لذا می بایست با تمام توان و ظرفیت در مسیر تحقق اهداف شعار سال و رضایت مردم حرکت کنیم.

رئیس شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در پایان با اشاره به اینکه برگزاری جلسه شورای عالی در نخستین روز انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه اتاق ایران با دو دستور جلسه مشخص کاری، نشان دهنده اهتمام تمامی اعضا در جهت رفع سریع موانع کار و فعالیتهای مربوط به اتاق است.

وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های دبیرخانه شورای عالی و انجمن نظارت، درایت و تدبیر وزیر صمت به عنوان رئیس شورای عالی نظارت در مدیریت چالش های چند ماهه اتاق ایران، بر ضرورت از سرگیری فعالیت های دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و خروجی ملموس فعالیتهای اتاق ایران در سپهر اقتصادی کشور تأکید کردند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران ضمن تبریک به اعضای جدید هیأت رئییسه اتاق ایران، از تلاش های 14 ماهه انجمن نظارت و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات اتاق ایران قدردانی نمود.

سید علی لطفی زاده همچنین با تشریح اقدامات و فرایندهای مربوط به اجرای مصوبه یکم آبان ماه شورای عالی نظارت از برگزاری تمامی مراحل انتخابات بر اساس مر قانون و آیین نامه مصوب شورای عالی خبر داد.

صمد حسن زاده رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز طی این نشست با قدردانی از تلاش های شورای عالی نظارت بر اتاق ایران و همچنین دبیرخانه این شورا در مسیر برگزاری هر چه بهتر نتخابات، آرزوی امیدواری کرد تکالیف، وظایف و مأموریتهای اتاق ایران با همراهی و تعامل بخش های خصوصی و دولتی با جدیت و سرعت بیشتر دنبال شود.

در ادامه رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران ضمن تقدیر از همراهی شورای عالی و دبیرخانه این شورا در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات اتاق، گفت: در طول فعالیت 14 ماهه انجمن نظارت تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا صرفاً در مسیر اجرای قانون حرکت نماییم.

حسین میرمحمد صادقی ضمن اشاره به استقبال بسیار خوب اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران از انتخابات یکم بهمن ماه، تصریح کرد: ضرورت به سامان رسیدن فعالیتهای معلق اتاق و تمایل به از سرگیری تعاملات بخش خصوصی و دولت از دلایل استقبال خوب اعضای هیأت نمایندگان از انتخابات اتاق بود.

وی با بیان اینکه انجمن نظارت مکلف به اجرای تصمیمات و مصوبات شورای عالی نظارت می باشد، اظهار امیدواری کرد هیأت رئیسه جدید هرچه سریعتر نسبت به انجام وظایف خود اهتمام ورزیده و وضعیت اتاق به روال عادی بازگردد.

گفتنی است در پایان این نشست وزیر صمت و رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق ایران با اهدای لوح سپاس از تلاشهای 14 ماهه اعضای انجمن نظارت بر انتخابات تقدیر و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

همچنین اعضای شورای عالی و انجمن نظارت برانتخابات در این جلسه در خصوص دو دستور کار مربوط به انتخابات اتاق های آبادان و همدان ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص ادعاهای مطرح شده، نسبت به انجام بررسی های بیشتر حقوقی و کارشناسی و همچنین تعمق دقیقتر در مستندات و استعلامات ارسالی به شورای عالی موافقت کردند.

کدخبر: 966554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟