غرفه موزه نفت برای نخستین‌ بار در نمایشگاه نفت اهواز

به گزارش رکنا، سعید آتش‌بار در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه  نفت تا حدودی در تاریخ مظلوم واقع‌ شده در تلاشیم با برپایی موزه‌های نفت بخشی از آن را جبران کنیم و با توسعه این موزه‌ها در جنوب نقش نفت را در تاریخ کشور به تصویر بکشیم.

وی با تأکید بر غافل نشدن از تاریخ تمام مناطق نفتی کشور گفت: غرفه موزه صنعت نفت خوزستان در کناره غرفه‌های صنعتی در رویداد نفتی خوزستان، یک حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشته و هدف آن آشنایی با بخشی از هویت تاریخی صنعت نفت خوزستان است که در آن بعضی از اسناد و اقلام و اشیای دارای جنبه تاریخی، در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به استقبال خیره‌کننده بازدیدکنندگان از این غرفه ادامه داد: بازدیدکنندگان اسقبال خوبی از غرفه‌ موزه‌ها و اسناد مناطق نفت‌خیز نشان دادند، از این رو از همه مدیران و صنعتگران برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم زیرا سیری تاریخی در صنعت نفت را نمایش می‌دهد و دارای ارزش بصری است.

آتش‌بار با بیان اینکه نفت بخشی از هویت خوزستان است، گفت: در این غرفه سعی‌ شده نقش نفت در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخ، سیاست و جنگ نمایش داده شود.

کدخبر: 965055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟