بانک مرکزی بازار طلا و سکه را به هم ریخت / سقوط ۲ میلیون تومانی قیمت سکه  در بازار

به گزارش رکنا، با اعلام بانک مرکزی سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی بناست وارد بازار شود البته این بانک در نظر دارد در کنار توزیع سکه های جدید ، سکه های ضرب شده قبلی را هم وارد کند.

 از روز چهارشنبه هم بناست معاملات شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شود؛ اعلام این دو سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه موجب شد تا قیمت طلا و سکه که با شتاب درحال افزایش بود تغییر مسیر دهد.

طبق اذعان فعالان بازار سکه ، بعد از اعلام این خبر، قیمت سکه 2 میلیون تومان ریخت. و احتمالا در ادامه روز و با اعلام جزئیات بیشتر درباره سکه های جدید، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت ها هم باشیم.

قیمت سکه صبح امروز در بازار تا 34 میلیون و 100 هزار تومان هم بالا رفته بود ولی هم اکنون به 32 میلیون تومان کاهش یافته است.

سکه های جدید تمام بهار آزادی بدون تاریخ

یکی از سکه فروش‌های بازار به خبرنگار تسنیم گفت: هنوز خبر کامل در بازار نپیچیده ولی در همین حد هم باعث شد تا قیمت ها کاهشی شود. احتمالا در روزهای آینده کاهش قیمت ها بیشتر باشد.

او می گوید: بخاطر نزدیک شدن به پایان سال و افزایش انتظارت تورمی مردم، تقاضای مردم برای خرید سکه در این روزها بالا رفته است و به همین دلیل قیمت ها صعودی بود.

فعالان بازار طلا و سکه البته تأکید دارند که منتظر اعلام یک خبر درباره ارز و سکه از سوی بانک مرکزی بودیم! آنها می گویند: هر زمان نوسان در بازار زیاد می شود و قیمت ها اینطور بالا می رود، بانک مرکزی وارد می شود و اینبار هم منتظر بانک مرکزی بودیم.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و جواهر نیز در خصوص تاثیر ورود سکه های جدید بانک مرکزی به بازار گفت: با اقدام جدید بانک مرکزی حباب سکه از بین می رود.

او با تأکید براینکه حباب سکه کاهش می یابد، تصریح کرد: چون تقاضا در بازار بالا بود ولی به نسبت تقاضا، سکه در بازار نبود.

کشتی آرای درباره میزان کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بعد از اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی گفت: این مهم به میزان و شرایط عرضه بستگی دارد؛ باید مشخص شود که بانک مرکزی به چه روشی سکه را وارد خواهد کرد.

کدخبر: 963698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟