جلسه طرح اضطراری آب با حضور مخبر

به گزارش رکنا، محمد مخبر در این جلسه از مدیریت منابع آب به عنوان یک امر ضروری و مهم به ویژه در شرایط خشکسالی کشور یاد کرد و گفت: وزارت نیرو باید با توجه به میزان اندک بارش‌ها،‌ مدیریت منابع آب و نظارت بر نحوه مصرف در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی را به عنوان یک مأموریت مهم در دستور کار داشته باشد.

معاون اول رییس‌جمهور اظهار داشت: کم آبی مشکلی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد و پیامدهای آن را نادیده گرفت، از این رو باید برای مدیریت منابع آب و تأمین آب پایدار، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا در فصل تابستان و اوج مصرف دچار مشکل نشویم.

در این جلسه وزیر نیرو گزارشی از وضعیت آب سال جاری و طرح‌های اضطراری تأمین آب شرب ارائه کرد و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح‌های اضطراری اتخاذ شد.

در این نشست که رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشت، گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب برخی مناطق و شهرها از جمله استان سیستان و بلوچستان و زاهدان ارائه شد که حفر و تجهیز بیش از 100 حلقه چاه، احداث بیش از 70 کیلومتر خط لوله آبرسانی و نصب ایستگاه‌های پمپاژ از جمله این اقدامات بود.

همچنین در این گزارش اعلام شد که کار ساخت تجهیزات آب شیرین‌کن‌های منطقه‌ی سیستان به اتمام رسیده و به زودی حمل و انتقال آن به داخل کشور آغاز خواهد شد.

کدخبر: 961801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟