35 هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب شیرین کن های بوشهر افزوده می شود

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو، ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار داشت: برای جبران اثرات خشکسالی خصوصا کاهش تولید آب منابع آبی شهرستان کازرون، تمهیدات ویژه برای جبران این کسری پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در یکی از راهکارهای راهبردی، در طرحی که از فروردین امسال اجرایی شده با اتمام آن تا پیش از تابستان 35 هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب شیرین کن های استان افزوده خواهد شد.

عالی ادامه داد: در دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی برای خودکفایی استان بوشهر در تامین آب شرب دنبال می شود که بخش عمده و راهبردی آن در حوزه آب شیرین کن ها انجام می شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا پروژه های متعدد آب شیرین کن در استان بوشهر در دست احداث است

عالی ادامه داد: با وجود تمام تلاش های انجام شده برای تامین آب شرب پایدار در استان بوشهر، نیاز مبرم به بازنگری در نحوه مصرف آب شرب در این استان احساس می شود.

وی گفت: مصرف آب شرب بوشهری 280 لیتر در شبانه روز که 100 لیتر فراتر از متوسط کشوری است و این نشان از مصرف بی رویه آب شرب و بهداشتی در استان  است.

عالی افزود: با کاهش شدید بارش ها در سال جاری امید داریم هم استانی ها همچون همیشه همراهی  شایسته با شرکت آبفا با توجه به وضعیت خشکسالی داشته و برای مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند.

کدخبر: 960139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟