توسعه 500 مگاواتی ظرفیت نیروگاه نکا برای کاهش ناترازی برق استان مازندران

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو، وزیر نیرو در جریان سفر به استان مازندران با حضور در نیروگاه شهید سلیمی نکا در جریان آخرین وضعیت حوضچه آبگیر واحدهای بخار، تعمیرات واحدها و روند اجرای بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه قرار گرفت.

علی اکبر محرابیان در جریان بازدید از طرح توسعه نیروگاه نکا با تاکید بر اینکه وزارت نیرو طرح‌های بسیار مهمی در حوزه آب و برق برای استان مازندران در حال اجرا دارد، افزود: یکی از این پروژه‌های مهم مربوط به طرح توسعه نیروگاه نکا است که در قالب ساخت یک بلوک‌سیکل‌ترکیبی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این واحدهای جدید با استفاده از آخرین فناوری‌ها احداث خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم در طول زمان بتوانیم واحدهای جدید و مدرن را به منظور افزایش پایداری شبکه و توان تولید برق استان در این مجموعه مستقر کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در استان مازندران با توجه به رشد قابل توجه در مصرف برق باید ناترازی بین تولید و تقاضا را برطرف کنیم. بدین منظور در منطقه نکا و غرب مازندران طرح‌های مناسبی پیش‌بینی شده است که با سرعت‌بخشی به روند اجرای آنها باید این ناترازی را برطرف کنیم.

محرابیان اضافه کرد: در حال حاضر برای تامین برق مجبور هستیم از استان‌های دیگر با خطوط انتقال فشار قوی برق را به این منطقه منتقل کنیم، اما اگر نیروگاه‌های مدرن در این استان ایجاد کنیم، طبیعتا تامین برق به راحتی انجام شده و باعث کاهش اتلاف و پایداری برق تضمین می‌شود.

 براساس این گزارش، وزیر نیرو در این بازدید در جریان آخرین وضعیت حوضچه آبگیر واحدهای بخار، تعمیرات واحدهای نیروگاه و روند اجرای بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه قرار گرفت.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت دو هزار و ۲۱۴ مگاوات در ۲۵ کیلومتری شمال‌ شهرستان ‌نکا قرار دارد و بیش از چهار درصد برق کشور را تامین می‌کند.​

کدخبر: 957258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟