بانک مسکن: هیچ ارتباطی با استورهای خارجی نداریم

به گزارش رکنا، با توجه به وجود بسترهای نا امن شکل گرفته ناشی از عدم ارتباط با استورهای خارجی مثل گوگل پلی، این دغدغه برای کاربران پرشمار ایرانی وجود دارد که نرم افزارهای بانکی خود را از کدام مراجع معتبر دانلود کنند.

مهدی کاووسی فر رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن با اشاره به وجود دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش هر چه بیشتر این آسیب ها و جلوگیری از سو استفاده هکرها، در گفت و گو با رکنا می‌گوید: با توجه به الزام بانک مرکزی مبنی بر اینکه تمام بانک‌ها موظفند همراه بانک خود را از طریق وب سایت رسمی بانک عرضه نمایند،  انتشار همراه بانک همواره و تنها در سایت های رسمی و استورهای رسمی ایرانی صورت می پذیرد.

کاووسی فر با بیان این نکته که "هیچ گونه ارتباط مستقیمی از سوی بانک مسکن با استورهای خارجی وجود ندارد" بر این گزاره صحه گذاشت که در مقطع کنونی به دلیل عدم ارتباط و امکان نظارت و پیگیری از سوی بانک ها بر مراجع خارجی، استورهای خارجی نمی توانند مرجع مناسب و امنی برای دانلود نرم افزارهای بانکی از سوی مردم قلمداد شوند.

به همین دلیل اطلاع رسانی و کاهش نگرانی کاربران از جمله مواردی است که بانک مسکن نیز با ابزارهای مختلف آن را دنبال می کند. کاووسی فر در این باره تصریح کرد:

با توجه به اهمیت این موضوع، اطلاعات و هشدارهای لازم همواره از طرق مختلف مانند درج در بروشور، همراه بانک، سایت رسمی و غیره در خصوص نسخ همراه بانک به مشتریان داده شده است و این بانک در مقطع کنونی هیچ ارتباطی با استورهای خارجی ندارد.

استورهای اندرویدی ایرانی از جمله بازار و مارکت پیش از این بارها اعلام کرده‌اند که با صحت‌سنجی و بررسی مجوزهای رسمی، به صورت مستقیم با بانک‌ها در تماسند و نسخه‌های اصل همراه‌بانک‌ها را عرضه می‌کنند. به این ترتیب،  مراجعه به آنها از جمله امن ترین راه‌هایی است که می تواند دسترسی به نرم افزارهای بانکی را تسهیل کند.

کدخبر: 954847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟