وزیر صنعت: باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم

به گزارش رکنا، عباس علی‌آبادی امروز، یکشنبه، با حضور در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام‌برقی تولید داخل با ابراز اینکه خوشبختانه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و وزارت صنعت و مدیران خودرو اولین خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور ملحق خواهند شد، گفت: البته باید آموزشهای لازم در خصوص رانندگی با این خودروها به مصرف‌کنندگان ارائه شود که به همین منظور وزارت صنعت پیوستی فرهنگی را تهیه و برای آگاهی عمومی مردم منتشر خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه با به‌کارگیری خودروهای برقی تنوع سوخت در کشور فراهم می‌شود، گفت: البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که این خودروها فعلاً آزمایشی هستند و باید بررسی کنیم کدام خودروی برقی برای کدام یک از اقلیم کشور باید تولید شود به همین منظور خودروسازان باید متناسب با اقلیم خودمان محصول برقی تولید کنند نه اینکه خودروی برقی چینی را در کشور وارد نمایند.

وزیر صنعت تصریح کرد: از هفته آینده روند برقی شدن تاکسیرانی کشور آغاز خواهد شد.

منوچهر منطقی معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت هم در خصوص خودروی برقی تولید داخل که امر‌‌وز 88 دستگاه به تاکسیرانی تهران تحویل داده شد، گفت: این خودرو با مشارکت چینی‌ها تولید شده و‌ در گام نخست 21 درصد داخلی‌سازی شده است، البته قرار است به‌مرور روند داخلی‌سازی این خودروها افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: به‌صورت کلی برای تولیدات مقدماتی داخلی‌سازی خودروها از 14 تا 21 درصد آغاز شده است و‌ به‌مرور داخلی‌سازی آنها افزایش خواهد یافت.

اختصاص 10 هزار و 500 دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی

عباس علی‌آباد در حاشیه آیین رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قانون دارای امتیازات خوبی است که منافع سرشاری را به همراه خواهد داشت.

وی درباره آیین‌نامه خودورهای وارداتی گفت: این آیین‌نامه در هیات وزیران مصوب شده است که توسط دولت ابلاغ خواهد شد، امروز جلسه ای داریم که در این باره تاکید خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این زمینه نگرانی هایی وجود دارد، افزود: نگرانی ازز این است که با ابلاغ این آیین‌نامه، تقاضای بزرگی در بازار ارز به وجود آید و تاثیراتی در اقتصاد کشور بگذارد. ضمن اینکه همه کارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

علی آبادی خاطرنشان‌کرد: به زودی با ورود خودروهای برقی، نگرانی ها در این زمینه برطرف خواهد شد.

کدخبر: 954016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟