آمار خانه های خالی در پرند و پردیس

خلیل محبت‌‌‌خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌‌‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۶‌ هزار خانه خالی در پردیس خبر داد. وی توضیح داد: بیش از ۴‌هزار و ۵۰۰ واحد خالی در شهر جدید پردیس شناسایی و به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد.

همچنین به‌‌‌تازگی نیز یک‌‌‌هزار و ۵۰۰ واحد خالی جدید شناسایی شد که به‌‌‌زودی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود. محبت‌‌‌خواه افزود: تاکنون ۵۰۰ خانه خالی پردیس وارد بازار مسکن شده است. همچنین، در خبر دیگری، مدیرعامل شهر جدید پرند اعلام کرد: در شهر جدید پرند ۱۵‌هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است.  آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص روند شناسایی خانه‌‌‌های خالی، ارائه آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات و همچنین شناسایی بنگاه‌‌‌های مشاور املاک فاقد مجوز توضیح داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی کمیته شناسایی خانه‌‌‌های خالی در شهر جدید پرند راه‌‌‌اندازی شد.

مدیرعامل شهر جدید پرند ادامه داد: با احتکار مسکن برخورد می‌‌‌کنیم و بر اساس قانون محتکران به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد. صیادی افزود: در حال راستی‌آزمایی این تعداد واحدهای خانه خالی هستیم که بعد از نهایی شدن به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهد شد و روند مالیات‌ستانی از این واحدها در برنامه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به دارندگان واحدهای خالی در شهر جدید پرند توصیه می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر واحدهای خالی را به بازار مسکن عرضه کنند تا بازار اجاره تعدیل شود. اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌‌‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد

کدخبر: 953528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟