افزایش پایداری و کیفیت آبرسانی شمال‌غرب تهران

به گزارش رکنا، اصغر کرمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 تهران اظهار داشت: تاکنون سه مخزن با ظرفیت‌های 17 هزار، 15 هزار و 5000 مترمکعب توسط شرکت آبفای منطقه3 برای کمک به تکمیل سامانه تامین آب شرکت تامین و تصفیه‌ی آب و فاضلاب تهران در محدوده شمال‌غرب تهران در حال احداث است که با بهره‌برداری از این مخازن، افزون‌بر افزایش پایداری شبکه و کیفیت آب شرب، حوادث شبکه کاهش و امکان مدیریت مصرف فراهم می‌شود.

وی افزود: احداث سه مخزن با مجموع ظرفیت 37 هزار مترمکعب در محدوده شمال‌غرب تهران واقع در منطقه 22 شهرداری، پایداری و کیفیت سامانه آبرسانی به ساکنان این محدوده افزایش می‌یابد.

کرمی با بیان اینکه "یکی از این مخازن، مخزن 17 هزار مترمکعبی علوم انتظامی در مجاورت بزرگراه همت است، گفت: با احداث خطوط ورودی و خروجی، پیشرفت فیزیکی ساخت این مخزن هم‌اکنون به 97 درصد رسیده و حوضچه ورودی آن در حال تکمیل است که امیدواریم در ایام دهه فجر بهره‌برداری کامل از آن آغاز شود.

وی ادامه داد: احداث این مخزن سامانه آبرسانی منطقه 22 شهرداری تهران را از حالت تک‌منبعی خارج و موجب افزایش پایداری، ذخیره و کیفیت آب و رضایت‌مندی مشترکان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 تهران همچنین از احداث دو مخزن 15 هزار و 5000 مترمکعبی در بخش شمال آزادراه تهران – شمال در محدوده شمال‌غرب تهران خبر داد و گفت: سازه مخزن 5000 مترمکعبی در بخش شرقی شمال آزادراه‌ تهران – شمال به صورت کامل اجرا شده است و با کامل‌شدن خطوط ورودی و خروجی، آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: احداث مخزن 15 هزار مترمکعبی واقع در بخش غربی شمال آزادراه تهران – شمال نیز که به دلیل محدودیت‌های سال‌های گذشته با تاخیر زمانی در اجرا مواجه شده بود، هم‌اکنون با سرعت بالایی در حال پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود احداث بخش سازه مخزن تا پایان فروردین‌ماه به پایان برسد و آبگیری و بهره‌برداری کامل از آن تابستان سال آینده آغاز شود.

کرمی با بیان اینکه "هم‌اکنون بخشی از انتقال آب در منطقه 22 شهرداری به صورت پمپاژ از پایین‌دست به مخازن بالادست انجام می‌شود و این امر ضریب رخداد حوادث و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و بهره‌برداران را با مشکل مواجه می‌کند"، تصریح کرد: با احداث دو مخزن یادشده، آب به صورت ثقلی به شبکه‌های زیرمجموعه منتقل و امکان ایجاد زون‌های فشاری برای منطقه میسر خواهد شد و می‌توان مانند سایر مناطق شهر تهران که از سامانه آبرسانی پایداری برخوردار هستند، با زون‌بندی زیرمجموعه تحت پوشش این مخازن، افزون بر امکان مدیریت مصرف، آب را به صورت پایدار به مشترکان رساند.

وی ادامه داد: در چارچوب این همکاری، دو مخزن با ظرفیت 30 هزار متر مکعب در چیتگر واقع در رفیوژ میانی بزرگ‌راه خرازی و 15 هزار مترمکعب در شهرک شهید باقری تیرماه امسال با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که بخش بزرگی از چالش‌های آبرسانی منطقه 22 را از نظر فشار و کیفیت آب تامین کرده است.

بر اساس این گزارش، بخشی از آب این مخزن به منطقه 21 شهرداری منتقل می‌شود که مشکلات این منطقه را در بخش آبرسانی کاهش داده و موجب مطلوبیت ارائه خدمات شده است.

کدخبر: 953460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟