محدودیت‌ های زیست‌ محیطی تولید تیلاپیا در کشور برداشته شد

حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در هفتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته اظهار داشت: تولید تیلاپیا در 144 کشور دنیا انجام می‌شود و از آن به عنوان مرغ آبزیان یاد می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی نیز برای تولید این محصول در کشورمان وجود دارد که با تلاش‌های انجام شده دغدغه زیست محیطی تولید اینگونه آبزی در کشور برداشته شده است.

تیلاپیا مانند قزل‌آلا در کشور تجاری می‌ شود

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: هزار تن تیلاپیا در کشور تولید می‌شود اما برنامه‌ریزی داریم تولید این محصول را در کشور افزایش دهیم و مانند ماهی قزل‌آلا به گونه‌ای تجاری تبدیل کنیم.

حسینی گفت: استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم‌، یزد و سمنان مجوزهای زیست محیطی برای تولید ماهی تیلاپیا دریافت کرده‌اند اما  در حال پیگیری هستیم که تولید این گونه در استان‌های مشابه نیز انجام شود.

وی افزود‌ این گونه ارزشمند که در کشورهای مختلف تولید می‌شود در ایران نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود باید از آنها استفاده شود.

رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: تولید تیلاپیا به صورت بسته انجام می‌شود و نگرانی‌های زیست محیطی آن رفع می‌شود؛ تولید اینگونه در کشور با رعایت ملاحظات زیست محیطی انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در گام اول تولید این محصول در تمام استان‌هایی که به آب‌های منابع طبیعی دسترسی ندارند تولید خواهد شد و در مراحل بعد در سایر استان‌ها نیز با رعایت دستورالعمل‌ها تولید می‌شد.

وی در پایان در ارتباط با سرانه مصرف آبزیان در کشور تصریح کرد: سالانه هر نفر 14.1 کیلوگرم آبزیان مصرف می‌کنند که این رقم قبل از پیروزی انقلاب سالانه یک کیلوگرم بود.

منبع: تسنیم

کدخبر: 952102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟