اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبی منازل

به گزارش رکنا به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ، همزمان با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش محسوس دمای هوا، مدیرعامل این شرکت از کلیه مشترکان آب و فاضلاب در شهر و روستاهای این استان خواست تا با انجام اقدامات پیشگیرانه از یخ زدگی تاسیسات آب و فاضلاب منازل و وارد آمدن خسارت و معضلات ناشی از آن جلوگیری نمایند.

مهندس علیرضا نعمت سلطانی گفت: نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در داخل منازل به عهده مشترکین می باشد و وارد آمدن هر گونه خسارتی که ناشی از سهل انگاری باشد برعهده مشترک خواهد بود.

مدیرعامل آبفای اردبیل افزود: کنتورهای آب و لوله ها و شیر آلاتی که در خارج از فضای منزل( حیاط ، پیلوت و... ) قرار گرفته اند نقاطی هستند که در معرض یخ زدگی قرار دارند که می توان با انجام اقدامات بسیار ساده از یخ زدگی آنها در فصل سرما جلوگیری نمود.

ایشان عایق نمودن کنتور های آب را با پشم شیشه و قراردادن کیسه های گونی پر از خاک اره را در درون دریچه های کنتور از ساده ترین روش محافظت کنتور در مقابل یخ زدگی برشمرد و افزود: مشترکان همچنین می توانند با پیچیدن پشم شیشه به کلیه قسمت های لوله ها و شیر آلاتی که در فضای باز قرار دارند از یخ زدگی، ترکیدگی لوله ها و قطعی آب در فصل سرما جلوگیری نمایند.

وی در پایان ریختن آب داغ بر روی لوله ها و شیرآلات یخ زده را از مهمترین عوامل ترکیدگی آنها برشمرد و از مشترکان خواست از ریختن آب داغ بر روی تاسیسات یخ زده و آتش نمودن در درون دریچه های کنتور به طور جدی پرهیز نمایند و مشترکین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با سامانه اطلاعات مردمی 122 تماس حاصل نمایند.

شرکت آبفا اردبیل

کدخبر: 951780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟