رفع چالش 300 نقطه پرتنش آبی در دستور کار دولت

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو، "علی بهادری جهرمی" در نشست هم اندیشی استادان، اعضای هیئت علمی، نخبگان و فناوران دانشگاه‌های خراسان جنوبی اظهارداشت: دولت سیزدهم در کنار مدیریت بحران‌های اقتصادی، سلامت، اجتماعی و ... که دشمنان بر ایران تحمیل می‌کنند، هرگز سرمایه‌گذاری برای آینده را فراموش نکرده است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند که این دولت فردا را قربانی امروز نکرده است و در حد توان سعی کرده بحران‌های به ارث رسیده را مدیریت کند، افزود: حل چالش‌های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی با اولویت‌بندی و آبرسانی به حدود ۱۰ هزار روستای کشور از اقدامات بزرگ در دست اجرای دولت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در زمینه توسعه قابلیت‌های تولید برق، ایجاد خطوط ترانزیتی، توسعه مسیرهای ارتباطی در مدل‌های مختلف، پیشران‌های اقتصادی نفت، مس و فولاد و پالایشگاه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده است.

بهادری جهرم به ساخت و افتتاح پالایشگاه‌ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  نتایج این اقدامات که با محوریت مردم انجام شد، این بودکه بعد از یک دهه که رشد اقتصادی نزدیک صفر بود، طی ۲ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به بالای ۴.۵ درصد رسید.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی یعنی دولت هم به زیرساخت‌ها توجه دارد و هم در حد توان سرمایه‌گذاری می‌کند که آثارش آرام آرام ظهور و بروز می کند.

بنابراین گزارش، جمعی از استادان دانشگاه‌ها، نخبگان و فن آوران استان خراسان جنوبی نیز در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در موضوعات مختلف را بیان کردند.

کدخبر: 951696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟