سرمایه‌ گذاری ۲۸.۵ میلیارد دلاری در ۱۳۰ طرح و پروژه نفت و گاز

جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه، اول آذرماه)  در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ۱۹.۸ درصد است که این نرخ در سه ماهه دوم سالجاری برای گروه نفت و گاز ۲۵.۶ درصد است که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

وی افزود: از میزان مبلغ واریزی به حساب سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت اطلاع ندارم.

وزیر نفت از سرمایه‌گذاری در ۱۳۰ طرح و پروژه نفت و گاز به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار خبر داد و افزود: در این دولت این حجم سرمایه‌گذاری شد و به بهره‌برداری رسید که ثمره رشد اقتصادی ۲۵.۶ درصد را شاهد هستیم. ۵۰ پروژه را به ارزش ۴۸.۵ میلیارد دلار هم شروع کرده‌ایم. رشد تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را محقق کردیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این صنعت یکی از مهم‌ترین کارهای اساسی وزارت نفت است که در راستای رشد تولید انجام می‌شود. این سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که رشد تولید و ارزش افزوده برای کشورمان دارد.

اوجی، اظهار کرد: ما در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا اول هستیم که یک نعمت خدادادی است که بتوانیم این سرمایه‌های بالقوه را به سرمایه‌های بالفعل تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع یک رشد خوب در دولت مردمی داشته است. من طی ۳۳ سالی که در وزارت نفت حضور دارم هیچ زمان چنین رشدی را در هیچ کدام از دولت‌ها داشته‌ایم که امروز به لطف خداوند و کارشناسان و حمایت دولت این رشد تحقق پیدا کرده است.

وزیر نفت، تاکید کرد: ما در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی نیز در دولت سیزدهم در بسیاری از کشورها ورود کرده‌ایم و در حوزه تامین تجهیزات و قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، این کار را به صورت فراسرزمینی دنبال کردیم که پالایشگاه و پتروشیمی‌های فرار سرزمینی توسعه میادین نفت و گاز نیز از این دست بوده است.

وی افزود: ما در زمینه احداث پالایشگاه، پتروشیمی، توسعه میادین نفت و گاز، حفاری چاه‌های عمودی و افقی ما تا ۶۰۰۰ متر حفاری انجام می‌دهیم. در این زمینه خودکفا هستیم و صدور خدمات فنی مهندسی به بسیاری از کشورها را انجام می‌دهیم.

اوجی، همچنین اعلام کرد: همکاری وزارت نفت در دولت سیزدهم با شرکت‌های دانش بنیان از ۱۵۰ شرکت آغاز شد و امروز به بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده است.

منبع: فارس

کدخبر: 948708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟