نخستین خودرو وارداتی کیا تحویل مشتری شد + عکس و فیلم

به گزارش رکنا، امروز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 شرکت کوشا خودرو طی مراسمی اولین خودرو " کیا سلتوس "  وارداتی بعد از گذشت حدود 5 سال از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و پس از مراحل شماره گذاری به اولین مشتری سامانه یکپارچه فروش خودرو تحویل داد.

باتوجه به اینکه مرحله اول فروش خودرو سلتوس از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده و مشتریان ثبت نام و تکمیل وجه کردند، شماره گذاری در حال انجام است و قرار است به طور مستمر تحویل متقاضیان شود.

خودرو بعدی که در صف تحویل قرار گرفته است " کیا سونت "  است و پس از تکمیل وجه و روند قرارداد و شماره گذاری، تحویل مشتری خواهد شد.

قیمت تمام خودروهای وارداتی این شرکت زیر 20 هزار یورو است.

قابل ذکر است از آنجایی که قیمت اولیه و علی‌ الحساب خودرو کیا سلتوس یک میلیارد و 800 میلیون تومان است، قیمت نهایی با احتساب هزینه هایی از قبیل تعرفه 20 تا 90 درصدی( برای خودروهای با حجم موتور کمتر از 2000 cc )، مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد، هزینه‌ های شماره گذاری، سود واردکننده، اسقاط خودرو فرسوده ،کرایه حمل و ... به 2 میلیارد و 625 میلیون تومان رسیده است.

طبق گفته مدیران کوشا خودرو تحویل محموله های جدید در روزهای آینده آغاز می شود و این روند ادامه خواهد داشت.

مشخصات کیا سلتوس

تحویل اولین خودرو وارداتی کیا به مشتری

مشخصات سلتوس

از جمله امکانات کیا سلتوس می توان به 2 کیسه هوا (سرنشینان جلو)، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، کیت کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه پایش فشار باد تایر ها، کامپیوتر سفری، اندروید اتو، اپل کارپلی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، تنظیم صندلی به صورت برقی، پورت USB، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سانروف، خروجی 12 ولت، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

کیا سلتوس به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی MPI مجهز است که توان تولید نهایت قدرت 132 اسب بخار و نهایت گشتاور 157 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر را برای این کراس اوور کره ای داریم.

کدخبر: 948369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟