خبر مهم گمرک از تغییر شرایط واردات کالای همراه مسافر

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد کالاهای همراه مسافر ورودی طبق مواد 135، 136 و 138 آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی اقدام می‌نماید و در هیچ یک از این مواد قانونی، اشاره‌ای به جنسیت یا تأهل و تجرد افراد و همچنین کشور مبدأ نشده است. در خصوص پرداخت حقوق ورودی به دلار نیز طبق مقررات، ارزش‌گذاری کالا با نرخ برابری ارزهای خارجی طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و وصول حقوق ورودی در گمرک به ریال می‌باشد.

این گزارش تصریح می‌کند، طبق ماده 138 آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی سالانه تا میزان 80 دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به‌شرط غیرتجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود. چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد، به‌استثنای کالاهای ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می‌شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد، در مورد کالاهای مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

این گزارش می‌افزاید: گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) به‌عنوان بزرگترین گمرک هوایی کشور با تلاش شبانه‌روزی در جهت اعمال مقررات و همچنین جلب رضایت مسافرین کوشا بوده به‌طوری که در سال گذشته به تعداد 3 میلیون و 200 هزار نفر از مسافرین محترم ورودی خدمات‌رسانی نموده است.

کدخبر: 948199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟