شرکت «بوئینگ» هک شد

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، اطلاعات داخلی شرکت بوئینگ ، یکی از بزرگترین صنایع دفاعی و فضایی جهان، توسط گروه هکری «لاک‌بیت»، به صورت آنلاین منتشر شد.

هکرها در ماه اکتبر(مهر-آبان) گفته بودند که مقدار زیادی از داده‌های حساس را از این غول هوافضا به دست آورده‌اند و اگر بوئینگ تا 2 نوامبر(11آبان) باج مورد نظر آنها را نپردازد، این اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر خواهند کرد.

بر اساس پستی در وب سایت لاک‌بیت، داده های بوئینگ در ساعات اولیه صبح جمعه منتشر شد. بوئینگ در بیانیه ای تایید کرد که بخش قطعات و تجارت توزیع این شرکت تحت تاثیر حادثه امنیت سایبری قرارگرفته اند.

بوئینگ گفت: «ما آگاه هستیم که در ارتباط با این حادثه، یک باج افزار اطلاعاتی را منتشر کرده است که می‌گوید از سیستم های ما گرفته است.»

این شرکت از اظهار نظر در مورد اینکه آیا داده های دفاعی یا سایر داده های حساس توسط لاک‌بیت به دست آمده است، خودداری کرد.

شرکت امنیت سایبری «ترندمیکرو» در سال گذشته اعلام کرد باج افزار لاک‌بیت که برای اولین بار در تالارهای گفتمان جرایم سایبری در ژانویه 2020 مشاهده شد، در سراسر جهان شناسایی شده و سازمان هایی در ایالات متحده، هند و برزیل جزو اهداف آن هستند.

به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده این گروه به یک هزار و 700 سازمان آمریکایی حمله کرده است.

روز پنجشنبه، بازوی ایالات متحده بانک صنعتی و بازرگانی چین مورد حمله باج افزار قرار گرفت که معاملات در بازار خزانه داری آمریکا را مختل کرد.

چندین کارشناس و تحلیلگر باج افزار گفتند که لاک‌بیت پشت این هک بوده است، اگرچه صفحه این باند در دارک وب که معمولاً نام قربانیان خود را در آن منتشر می کند، اشاره ای به این هک نکرده است.

منبع: فارس

کدخبر: 945257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟