ارتقاء کیفیت در ساخت رویه راه‌ های کشور یک ضرروت است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مراسم افتتاحیه  پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات  در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جمع فعالان صنعت قیر و آسفالت کشور گفت: هم اکنون عمر مفید آسفالت در کشور ما بین 5 تا 7 سال است ولی در کشورهای دیگر طول عمر مفید آسفالت به 10 تا 15 سال می‌رسد که این تفاوت آشکار در بخش‌های مختلفی چون، ضابطه‌ها، نشریه، رعایت استانداردها، مصالح مصرفی و آموزش و نظارت در این بخش اتفاق می‌افتد باید تلاش کنیم تا به استاندارد جهانی برسیم.

کیانپور اضافه کرد: رعایت قوانین و ضوابطی که در کشور توسط سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان استاندارد تدوین می‌شود در صورتیکه رعایت شود می‌تواند تا ۸۰ درصد مشکلات موجود در راه‌های کشور را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت قیر و آسفالت در کشور در حال رشد و توسعه است گفت: جهش موجود در این صنعت نشان دهنده اهمیت موضوع و همچنین افزایش کیفیت و بهره‌مندی از تکنولوژی بروز این صنعت را در کشور نشان می‌دهد و تلاشی که برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه هم اکنون سالیانه 6 میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود ادامه داد: هم اکنون حدود 2 میلیون تن قیر در کشور مصرف می‌شود که دارای کیفیت مناسبی است که با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد ولی برخی قیرهای وارداتی کیفیت لازم را ندارند و باید کنترل‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

کیانپور با تاکید بر اینکه افزایش عمر مفید آسفالت مطابق با استاندارد جهانی در برنامه است گفت: با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

وی همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شهرداریهای کلانشهرها را مناسب عنوان کرد و بر ضرورت بهره‌مندی از روش‌هایی نوین در زمینه نگهداری راه‌ها تاکید کرد.

کیانپور تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت‌ها همراه با تضمین کیفیت باشد و با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

کدخبر: 942147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟