نرخ سود بین بانکی کاهش یافت + جدول

به گزارش رکنا، نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی مهر ماه 23.71 درصد بود، این نرخ در هفته منتهی به 19 مهرماه 23.76 درصد و هفته پیش از آن 23.75 درصد بوده است.

بیشترین نرخ بهره امسال مربوط به 8 مهرماه است که به نرخ 23.80 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهر ماه با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافت.

نرخ سود بین‌بانکی در هفته پایانی تیرماه، پس از 6 هفته درجا زدن در کانال 23.4درصدی، وارد کانال جدید 23.5درصدی شد و از اوخر شهریورماه نیز با عبور از این کانال وارد دامنه 23.6درصدی شده بود اما از هفته‌های قبل با رکوردزنی جدید وارد کانال 23.8 درصد شد ولی طی سه هفته گذشته به کانال 23.7 درصد بازگشت.

نرخ سود بین بانکی

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد، برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین‌‌بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

کدخبر: 940803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟