قیمت ماشین لباسشویی قاچاق چند؟

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، در این میان، بررسی میدانی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که قیمت کالای قاچاق به ویژه انواع لوازم خانگی همچنان بیشتر از تولیدات داخلی مشابه است.

برای مثال مقایسه ماشین‌ لباسشویی 8 کیلوگرمی با برنامه شست‌وشو و گرید انرژی یکسان بین محصول داخلی و قاچاق نشان می‌دهد تقریبا قیمت تمام ماشین‌های لباسشویی تولید داخل زیر 20 میلیون تومان است این در حالی است که لباسشویی 8 کیلوگرمی قاچاق به راحتی تا حدود 70 میلیون نیز در بازار به فروش می‌رسد.

در واقع بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در یک قلم کالا یعنی ماشین لباسشویی با ظرفیت و گرید انرژی یکسان، تفاوت فاحش 50 میلیون تومانی بین محصول تولید داخل و کالای قاچاق وجود دارد. ضمن اینکه روند افزایش قیمت ماشین‌های لباسشویی در برندهای داخلی همچون پاکشوما، امرسان، اسنوا و بُست طی یکی دو سال اخیر قابل قیاس با محصولات مشابه قاچاق همچون ال جی، سامسونگ، بوش و ... نیست.

بررسی قیمت ماشین لباسشویی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نیز نشان می‌دهد قیمت لباسشویی 8 کیلوگرمی در برندهای خارجی  در فاصله زمانی مهرماه 1401 تا مهرماه 1402 افزایش حدود 40 میلیون تومانی داشته این در حالی است که ماشین لباسشویی 8 کیلوگرمی برندهای داخلی در همین بازه زمانی تنها حدود 4 میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت ماشین لباسشویی

کدخبر: 940073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟